x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

În Premieră. Cavalerii de la manșă. Cu toate problemele, TAROM rămâne la înălțime

de 09 Apr 2017   •   20:26
În Premieră. Cavalerii de la manșă. Cu toate problemele, TAROM rămâne la înălțime 16
Foto: Facebook/TAROM

Compania TAROM - Transporturile Aeriene Române - a fost înfiinţată la 18 septembrie 1954, iar la câţiva ani după lansare, TAROM opera deja către aproape toate ţările europene. În 1966 TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic.

În 1969 a avut loc ocolul Pământului în 80 de ore de zbor pe o distanţă de 47.000 km, cu un avion IL-18, cu plecare din Bucureşti spre Delhi, Bangkok, Tokio, Honolul, Los Angeles, Ciudad de Mexico, New Zork, Las Palmas, Roma, Istanbul, Bucureşti.

În anul 1974 TAROM a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.

În 1980, capacitatea de transport a companiei era dublă faţă de anul 1975 şi de zece ori mai mare faţă de anul înfiinţării. La acea dată, TAROM opera zboruri către 15 destinaţii interne. O nouă performanţă a fost atinsă în anul 1981, când s-a efectuat primul zbor fără escală pe o distanţă de 10.000 km între Bucureşti şi Bangkok. Decada anilor 1990 a marcat deschiderea unor noi rute spre Chicago, Calcutta, Milano, Chişinău, Delhi, Verona, Bologna, Salonic, München, Stuttgart şi altele.

În 25 iunie 2010, TAROM a aderat la SkyTeam, alianţa aeriană globală ce oferă pasagerilor membrilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. În prezent, TAROM opereaza peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

Aceasta este, pe scurt istoria TAROM, unul dintre cele mai vizibile simboluri are României. Căci TAROM încă este o companie de stat. Pentru cât timp? Nu știm.

Neglijată multă vreme, compania a pierdut teren serios în fața competiției. Acum abia mai are 20 de avioane, cam cât o companie mică și fără pretenții. 

Dar dacă ceva nu a mers în rău la TAROM în ultimii ani, acesta este personalul. În continuare piloții români sunt considerați printre cei mai buni din lume, iar însoțitoarele de bord afișează de zeci de ani același zâmbet fermecător. În ciuda tuturo problemelor de la sol, în aer TAROM este la înălțime, la propriu și la figurat.

Poveștile nespuse ale angajaților TAROM, dar și problemele cu care se confruntă zi de zi, aflați din materialul realizat de echipa ”În Premieră”.

sati