Antena 3 CNN Actualitate Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată

Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată

O.P.
1 minut de citit Publicat la 06:10 23 Apr 2013 Modificat la 06:10 23 Apr 2013
Încă nu s-au lecuit de înşelătorii. Riscăm un nou scandal cu FONDURI EUROPENE, pe calea ferată
 Riscăm un nou scandal cu fonduri europene la Bruxelles. De această dată, pe calea ferată. O firmă austriacă face plângere la Comisia Europeană acuzând fraude la acordarea contractului de modernizare a tronsonului de cale ferată Simeria - Vinţu de Jos.

Şi asta pentru că un alt consorţiu care a participat la lictitaţie a fost declarat câştigător deşi a prezentat de două ori o ofertă cu probleme.

În 2011, consorţiul Swietelsky-Strabag-Alstom câştiga licitaţia desfăşurată de CFR Infrastructură pentru modernizarea  a 42 de kilometri de cale ferată, între Simeria şi Vinţu de Jos.

Valoarea contractului era de 280 de milioane de euro. Decizia a fost contestată de trei ori de un alt competitor, format din companiile FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO.  Abia a treia oară, însă, Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a dat câştig de cauză pentru FCC.

Ofertele au fost reevaluate de CFR Infrastructură şi, surpriză, oferta declarată neconformă a ieşit câştigătoare. Adică, oferta depusă de FCC-ALPINE-AZIVI-STRACO. Cum era firesc, răspunsul i-a nemulţumit pe austriecii de la Swietelsky. 

Iar cazul a ajuns şi la Curtea de Apel, care a decis că CFR trebuie să analizeze din nou ofertele, ţinând cont de faptul că oferta depusă de consorţiul condus de FCC are probleme. Mai mult, companiile Swietelsky-Strabag-Alstom au făcut şi o plângere la Direcţia Naţională Anticorupţie, care a declanşat o anchetă.

O suspiciune de fraudă ar putea duce la blocarea fondurilor europene pentru modernizarea căii ferate, aşa cum s-a întâmplat deja în cazul autostrăzilor de pe coridorul patru pan-european. Scandalul a pornit de la tronsonul unu al sectorului Nădlac - Arad de care se ocupa firma Romstrade condusă de Nelu Iordache. Acolo, partenerii portughezi au făcut plângere la Comisia Europeană pentru că nu primiseră niciun ban pentru lucrări.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close