de D.G.   •   18 Mai 2017   •   12:00
Descoperire bulversantă a cercetătorilor: Cea mai veche brăţară din lume nu e făcută de mâna omului 817
foto: siberiantimes.com

În urma unor săpături la un sit arheologic din Siberia a fost descoperită cea mai veche bijuterie din lume. Mai precis, oamenii de ştiinţă au găsit o brăţară veche de 40.000 de ani, făcută de o mână necunoscută până acum specialiştilor, o specie diferită de strămoşii neanderthalieni ai oamenilor.

Brăţara de culoare verde, descoperită în apropierea Peşterii Denisova, a ieşit la lumină alături de rămăşiţele unui mamut lânos, dar şi lângă alte artefacte care sunt vechi de cel puţin 125.000 de ani, informează Digital Journal.

Peştera a fost numită după o ramură misterioasă din evoluţia omenirii cunoscută sub denumirea de Denisovans, exemplare despre care se crede că au trăit în regiunea Munţilor Altai în estul Rusiei.

Mai mult, pe gandul.info