Antena 3 CNN Actualitate Inedit O nouă supernovă poate fi observată pe cerul nopții. Explozia stelei a avut loc acum 63 de milioane de ani

În această perioadă, pe cerul nopții, poate fi văzută o nouă supernovă, atrage atenția Cătălin Liță, un pasionat de astrofotografie, printr-un mesaj publicat pe o rețea de socializare.

Sursa foto: Facebook/ Catalin Lita
de Mia Lungu    |    28 Apr 2022   •   22:27

"În această perioadă suntem martorii încă unei supernove (explozia cataclismică a unei stele) descoperită pe data de 16 aprilie 2022 de către astronomul amator japonez Koichi Itagaki", scrie Cătălin Liță pe pagina sa de Facebook.

"Reprezintă un eveniment cosmic ce a avut loc acum circa 63 milioane de ani, în galaxia-gazda NGC 4647 (magnitudine12,5) galaxie spirala intermediara vizibila in constelația Virgo, alături de vecina M60, o galaxie eliptica ceva mai apropiata, situata la 57 milioane de ani lumina de Pământ.

Revenind la supernovă, ea a fost denumită 2022hrs și la momentul descoperirii a strălucit la magnitudine 15. În nopțile în care eu am fotografiat-o, 24 si 26 aprilie, strălucirea sa crescuse la magnitudinea 12,6.

Cercetările pe spectrul luminos ulterioare descoperirii au confirmat că este o supernovă de tip 1a, având ca protagonistă o stea pitică albă, și nu miezul unei stele gigantice, așa cum se întâmplă în cazul supernovelor de tip II", a mai precizat acesta.

?? In aceasta perioada suntem martorii inca unei supernove (explozia cataclismica a unei stele) descoperita pe data de...