Antena 3 CNN Actualitate Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, are un impact economic de aproape 1% din PIB-ul României

Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, are un impact economic de aproape 1% din PIB-ul României

A.E.D.
1 minut de citit Publicat la 15:45 18 Iun 2025 Modificat la 15:48 18 Iun 2025
kaufland-pib-romania-2024-Capture
Kaufland a deschis primul magazin în România în 2005 și a ajuns la peste 170 de locații în întreaga țară, consolidându-și poziția de lider pe piața de retail. Sursa foto: captură Antena 3 CNN

În timp ce la stat cheltuielile sunt mult mai mari decât încasările, şi tot vorbim despre deficit, mediul privat reprezintă o sursă constantă de venituri la buget. Doar Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, care activează şi în România, a contribuit anul trecut cu aproape un procent din PIB-ul ţării la economia României, potrivit Antena 3 CNN. Lanţul de magazine are aproape 15 mii de angajaţi în întreaga ţară şi susţine alte aproape 90 de mii de locuri de muncă la furnizorii locali.

Companii private, contribuţii uriaşe la economia României

Cu o cifră de afaceri de 3,97 miliarde de euro în perioada martie 2024 - februarie 2025, Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri din România, a avut doar anul trecut o contribuţie la bugetul de stat de peste 320 de milioane de euro.

"Dacă vorbim despre impactul total, incluzând contribuţiile prin lanţul de furnizori şi parteneri, ajungem la 2,8 miliarde de euro, adică echivalentul a aproximativ 0,8 din PIB-ul României din 2024. Aceste rezultate reflectă un model de business construit pe responsabilitate, pe relații solide și pe încrederea pe care o primim zi de zi din partea clieţtilor și partenerilor", a declarat Marco Hoessl, CEO-ul Kaufland România şi Republica Moldova.

Şi investiţiile în achiziționarea sau modernizarea de clădiri sau terenuri s-au ridicat la aproape 160 de milioane de euro.

"Studiul reflectă tipurile de impact pe care compania le are în toate mediile în care activează, respectiv impactul direct – prin colaborările directe cu furnizorii şi producătorii locali, tipurile de impact indirect – prin furnizorii şi partenerii partenerilor noştri, respectiv impactul indus. Putem să vorbim cu mândrie despre plăţile pe care le-am făcut partenerilor noştri din România, respectiv 2,93 miliarde de euro, ceea ce înseamnă aproximativ 80% din toate costurile pe care compania le-a avut. Suntem într-un trend ascendent", a precizat Dumitru Valer Hancaş, directorul de comunicare de la Kaufland România şi Republica Moldova.

Compania se numără printre cele mai mari din sectorul de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de 192 de magazine în România. Iar până în 2030 ar putea fi deschise 250 de magazine în România şi Republica Moldova.

 

×
TOP articole
x close