Antena 3 CNN Actualitate La cine sa apelezi pentru promovare cand Facebook iti spune ca s-a terminat cu bunavointa?

La cine sa apelezi pentru promovare cand Facebook iti spune ca s-a terminat cu bunavointa?

 La cine sa apelezi pentru promovare cand Facebook iti spune ca s-a terminat cu bunavointa?
26 Ian 2018   •   18:10

Traim intr-o perioada in care sintagma „daca nu esti pe internet cu afacerea ta, practic nu existi” a devenit aproape lege. Printre multitudinea de site-uri care exista pe internet, e greu insa sa devii vizibil daca nu actionezi inteligent.

Poti demara o afacere excluciv online, poate ai si produse cu adevarat revolutionare la vanzare, dar nu stii cum sa te faci cunoscut clientilor, cat mai repede posibil. Unii iti spun sa apelezi la un pachet de servicii SEO (Search Engine Optimization), altii te indeamna sa incerci a te face cunoscut cu ajutorul AdSense oferit de Google, iar alti „specialisti” iti spun ca mai bine nu dai niciun ban pentru promovare pentru ca ai ocazia sa te faci vizibil gratuit. Unde?, te-ai putea intreba. Pe Facebook, ar veni imediat raspunsul.

E drept ca Facebook-ul a devenit, de ceva vreme, principalul instrument de promovare pentru multe site-uri, intr-o perioada in care reteaua de socializare era inca intr-o miscare de expansiune, neacordand foarte mare atentie continutului promovat de useri. Multe institutii media au adoptat asa-numitul drum al jurnalismului social, distribuind masiv pe Facebook articolele de presa sau platind pentru o expunere mai buna.

De cele mai multe ori, insa, s-a mers pe varianta postarilor abundente pe grupuri, multi alegand sa nu investeasca bani pentru promovare pe Facebook.

Multi au avut ocazia ca, prin intermediul grupurilor dedicate, fie ele politice, economice sau de publicitate, sa isi promoveze afacerea, sa vanda diverse marfuri sau sa atraga cititori. Cu cat reach-ul devenea mai mare pentru un utilizator sau pentru o pagina, cu atat sansa ca postarea acestora sa fie vazuta cat mai repede de cat mai multi utilizatori crestea. Astfel, goana dupa like-uri a devenit aproape o nebunie.

S-a investit mult timp in diverse metode de a pacali algoritmul Facebook pentru ca multimea de postari sa nu fie considerata spam. Multi s-au culcat pe o ureche, crezand ca totul va decurge natural, iar Facebook va fi in continuare o vaca numai buna de muls.

Numai ca, ajunsa la un numar record de utilizatori si acuzata tot mai vehement ca promoveaza discursuri rasiste sau incorecte politic, Facebook si-a schimbat recent politica. Din declaratiile fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, aflam ca reteaua de socializare sus-amintita isi propune sa schimbe algoritmul postarilor, incurajand mai mult interactiunea dintre prietenii virtuali, in defavoarea paginilor detinute de firme sau institutii media. Acestea vor avea aceeasi vizbilitate numai daca platesc pentru promovare.

Astfel, daca unii au cunoscut perioade de crestere a afacerilor lor precum si a traficului pe site, totul datorita bunavointei Facebook, devine clar ca, de-acum incolo, doar continutul platit va avea aceleasi sanse ca inainte. Actiunile Facebook au cunoscut deprecieri masive pe bursa, a doua zi dupa anuntul facut de Zuckerberg.

Asta arata, mai mult ca niciodata, ca multi au fost luati prin surprindere, aratandu-si ingrijorarea in fata unui viitor incert care nu le va mai oferi o platforma la fel de plina de bunavointa. Cine stie, poate e vremea sa constientizam ca nimic in aceasta lume nu se ofera gratuit si ca nu ne putem baza pe instrumente de promovare de tip Caritas.

E nevoie sa apelam la specialisti care se pricep in promovare, e nevoie sa cerem ajutorul acestora pentru ca site-ul pe care il detinem sa creasca sanatos si sa dea dovada de soliditate.

×
Parteneri
Se schimbă regulile la ITP! Klaus Iohannis a promulgat legea
x close