Antena 3 CNN Actualitate Limuzină rară din 1971, "o capodoperă franţuzească", prezentată de inginerii RAR: Era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față

Limuzină rară din 1971, "o capodoperă franţuzească", prezentată de inginerii RAR: Era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față

La atelierele Registrului Auto Român a ajuns o mașină rară. „O capodoperă franțuzească” care s-a bucurat de succes la începutul anilor 1971, fiind considerată cea mai rapidă mașină cu tracțiune față, spun specialiştii de la RAR. Iată imaginile.

Limuzină rară din 1971, "o capodoperă franţuzească", prezentată de inginerii RAR: Era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față
Sursa foto: Facebook Registrul Auto Român Oficial
de Claudia Popovici    |    09 Ian 2023   •   20:09

Angajații Registrului Auto Român au avut azi ocazia să vadă un autoturism de colecție pe care îl vedem mai rar în trafic.

Vorbim de o limuzină Citroen SM, din 1971, cu un motor Maserati, care a trecut cu succes testul RAR. Dincolo de tentația de a sta să o privești minute în șir, mașina are și foarte multe dotări avangardiste, spun specialiştii, care au oferit detalii despre limuzina de colecție.

"Suntem siguri că puțini ați avut ocazia să stați atât de aproape de o astfel de capodoperă franțuzească, așa că vă povestim noi câte ceva.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Limuzina este un Citroen SM din 1971, cu un motor Maserati pe benzină de 2,7 L, V6 și 165 de CP care putea atinge și chiar depăși 220 km/h.

Dincolo de tentația de a sta să o privești minute în șir, mașina are și foarte multe dotări avangardiste, precum suspensiile hidropneumatice auto-ajustabile, proiectoarele adaptive care se mișcă în direcția în care este rotit volanul, servodirecție cu asistare, stergătoare care își reglează singure intensitatea dacă mecanismul detectează că este multă apă pe parbriz, aparatul de radio dispus între scaune (dar cu scrisul orientat vizibil pentru șofer), parbrizul fixat prin lipire, iar lista ar putea continua.

În 1970, SM-ul era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față, iar în 1971 a câștigat Raliul Marocului. Cu toate acestea, succesul modelului nu s-a întins pe mulți ani, unul dintre motive fiind criza petrolului din 1973", scrie Registrul Auto Român pe pagina de Facebook. 

 

×
Subiecte în articol: RAR Registrul Auto Roman limuzina
Parteneri
Stare de alertă în Cluj-Napoca, după ce o stradă principală s-a surpat
x close