Antena 3 CNN Actualitate Locale Cel mai lung pod arc din România a fost deschis circulației: ”Proiectat și fabricat în țară. Este un alt drum spectaculos care merita văzut”

Cel mai lung pod arc din România a fost deschis circulației: ”Proiectat și fabricat în țară. Este un alt drum spectaculos care merita văzut”

Podul în lungime de 170 de metri a fost construit de o echipă românească și a costat 46 de milioane de lei.

Cel mai lung pod arc din România a fost deschis circulației: ”Proiectat și fabricat în țară. Este un alt drum spectaculos care merita văzut”
Sursa foto: Facebook/Irinel Ionel Scriosteanu
de Redacția Antena 3 CNN    |    28 Noi 2023   •   13:04

Cel mai lung pod în arc din România, cunoscut drept Podul Dâmboviţei, a fost deschis circulației. El face legătura între Argeș și Brașov. Anunțul a fost făcut de Prefectura Argeș.

”Astăzi a fost deschis circulaţiei Podul Dâmboviţei, pod care face legătura între judeţele Argeş şi Braşov. Noul pod peste râul Dâmboviţei este un proiect 100% românesc - de la proiectanţi până la firma constructoare - şi este cel mai lung «pod de tip arc cu calea sus» din România”, a transmis, luni, Prefectura Argeş.

Noul pod este amplasat pe DN73 din judeţul Argeş, comuna Dâmbovicioara.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Are o lungime totală de 170 metri şi traversează râul Dâmboviţa, în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100 m, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 metri fiecare.

Lungimea totală a proiectului este de 760 metri (pod peste râul Dâmboviţa şi rampele de acces), prin această investiţie realizându-se o variantă de ocolire a centrului localităţii Podul Dâmboviţei.

????????? ?????????? ?????? ??? ??? ???? ??? ?? ??? ??? ??????? Astăzi, la ora 14:00, deschidem circulației rutiere ????? ?????????? de pe DN73 Pitești - Brașov, localizat în județul Argeș, care traversează râul Dâmbovița. Acesta este ??? ??? ???? ??? ?? ??? ??? ???????, proiectat și fabricat în țară, care va înlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric și care va reprezenta o variantă de ocolire a localității Podul Damboviței, preluând astfel traficul de pe traseul istoric Rucăr - Bran. Principalele caracteristici și lucrări executate sunt: ✅️ primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România ✅️ rampele de acces din pământ armat au o înălțime de maxim 10 metri și o lungime de 593 metri ✅️ subtraversarea rampei Pitești se face printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri ✅️ două intersecții cu DN73 ✅️ podul nou are o lungime de 170 metri și o înălțime de 31 metri ✅️ lungimea totală a proiectului (podul peste râul Dâmbovița și rampele de acces) este de 760 metri Deschiderea acestui nou pod va elimina restricțiile de tonaj și de gabarit de pe DN73, redeschizându-se astfel traficul greu dintre Pitești și Brașov. Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane de lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene, prin programul #POIM. ?? ???, ???????, ??? ?? ?? ?????! ?? ___________ #Arges #Dâmbovița #PodulDambovitei #DN73 #podarc #Pitesti #Brașov #infrastructură #rutier #pod #infrastructurarutiera #CNAIR #dezvoltamRomania #HaiRomaniaHaiCaSePoate

Publicată de Irinel Ionel Scriosteanu pe Luni, 27 noiembrie 2023

Deschiderea acestui nou pod va elimina restricțiile de tonaj și de gabarit de pe DN73, redeschizându-se astfel traficul greu dintre Pitești și Brașov. 

Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene.

×
Subiecte în articol: Podul Dâmboviței deschis circulatie
Parteneri
Mesaj RO-Alert în Slănic Prahova: ”Părăsiți zona!”
x close