Ministerul Muncii lansează un număr de telefon gratuit pentru informarea cetăţenilor, apelabil din orice reţea

de S.T.    |    26 Aug 2014   •   11:09
Ministerul Muncii lansează un număr de telefon gratuit pentru informarea cetăţenilor, apelabil din orice reţea Foto: latinpost.com

Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a lansat un număr de telefon gratuit (TelVerde), apelabil din oricare reţea, la care cetăţenii pot obţine acces direct la informaţii specifice domeniilor gestionate de minister, informează, marţi, un comunicat al instituţiei.

"Serviciul de telefonie 0 800 86 86 22 este disponibil de luni până vineri, între orele 9.00 — 22.00", se precizează în comunicat, scrie Agerpres.

Apelând numărul de telefon menţionat, persoanele interesate pot obţine informaţii cu privire la politici publice, pensii şi asigurări sociale, asistenţă socială, protecţia persoanelor cu dizabilităţi, protecţia drepturilor lucrătorilor, protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă, protecţia drepturilor copilului, adopţii, sau legislaţia muncii.

"Prin TelVerde, oamenii vor primi informaţia mult mai repede şi vor şti unde să se adreseze pentru a-şi rezolva o problemă sau alta. Este important să simplificăm accesul oamenilor la informaţiile dorite", a declarat ministrul de resort, Rovana Plumb.

TelVerde este un serviciu telefonic gratuit și va funcționa utilizând o bază de date formată dintr-un set de întrebări frecvente și răspunsuri clare pentru fiecare domeniu în parte.

"Răspunsurile furnizate de operatorii call-center-ului sunt elaborate de MMFPSPV și vor fi actualizate permanent în funcție de feed-back-ul primit din partea cetățenilor. În cazul în care răspunsurile la întrebările formulate de public vor necesita un timp de consultare cu experți ai ministerului, solicitarea va fi transmisă electronic persoanelor abilitate din cadrul MMFPSPV și va fi soluționată conform procedurilor de comunicare aprobate", se precizează în comunicat.

Totodată, Ministerul Muncii anunță lansarea unui spot video care poate fi vizionat atât pe site-ul propriu, cât şi pe cel al instituţiilor aflate în subordinea şi sub autoritatea MMFPSPV, precum www.copii.ro; www.prestatiisociale.ro; www.inspectmun.ro; www.anofm.ro; www.cnpp.ro.

Potrivit comunicatului, implementarea serviciului TelVerde se realizează prin proiectul "Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice", proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007 — 2013.

În anul 2013, MMFPSPV a primit 38.892 de scrisori oficiale și petiții în baza OG nr. 27/ 2002 și alte 460 solicitări în baza Legii 544/ 2001. În același an, au fost soluţionate 1.123 de petiții adresate de către cetățeni pe contul pilot de facebook al MMFPSPV și au fost acordate 230 de audienţe.

x close