Nereguli grave la TAROM, sub managementul Mădălinei Mezei. Patru piloți cu probleme la licența de zbor

de A.M.P    |    22 Oct 2019   •   12:20
Nereguli grave la TAROM, sub managementul Mădălinei Mezei. Patru piloți cu probleme la licența de zbor Foto: Madalina Mezei/Faccebook

Update 3: Pilotul Mihai Manasi a precizat ca in septembrie 2017 a suferit un accident de munca într-un avion Tarom. Din cauza unor turbulențe mari, pilotul a dat cu capul de dispozitivul de presurizare și represurizare. În urma acestui accident de muncă a avut nevoie de îngrijiri medicale, de recuperare și a beneficiat de mai multe perioade de concediu medical. Nu a mai zburat din martie 2018, deși are în continuare licență de zbor valabilă. De asemenea, comandatul susține că are de recuperat de la compania Tarom 31 de zile de concediu de odihnă aferente anului 2018.

Update 2: Comandantul Alexandru Pagu a declarat că nu vrea sa comenteze situaţia pentru că există o anchetă în curs. De asemenea, a adăugat că din respect pentru instituţiile statului nu poate da detalii pentru că Parchetul trebuie să se pronunţe asupra cazului.

Știrea inițială. Noi dezvăluiri-bombă în scandalul TAROM. Mădălina Mezei, fosta şefă a Tarom, a permis ca patru piloţi să zboare în continuare, chiar dacă sunt verificaţi acum de către Autoritatea Aeronautică care trebuie să se pronunţe dacă ei pot să mai deţină licenţă de zbor, în urma unor nereguli sesizate, paradoxal, tot de Tarom.

Mai exact, directorul operațional Florin Susanu a trimis către Autoritatea Aeronautica o sesizare prin care cere să fie verificat daca patru piloți mai au dreptul sa detina in continuare licenta de zbor valabila, adica daca mai pot zbura: unul dintre ei a stat in concediu medical doi ani, la altul sunt suspinciuni ca ar avea falsuri în carnetul de zbor, iar alți doi au avut mai multe episoade de hard-landing.

Trei dintre piloți sunt încă anchetați de o comisie de specialitate a Autoritatii Aeronautice.

Situatia celui de-al 4-lea a ajuns la Parchet, care trebuie să se pronunțe dacă este vorba despre falsuri în carnetul de zbor sau nu. Dupa care, in functie de rezultat, Autoritatea Aeronautica va lua o decizie daca este cazul să îi fie suspendată licenta sau nu.

Trei dintre piloții cu probleme de la TAROM:

Alexandru Pagu - este pilotul despre care Tarom are suspiciuni ca ar fi falsificat anumite informații în carnetul de zbor. Acum Parchetul verifica daca intr-adevar este vorba despre un caz fals. Dupa ce se pronunta Parchetul, abia atunci poate AACR sa ii retraga licenta. 

Mihai Manasi - este pilotul care si-a luat concediu medical doi ani, cu anumite perioade in care a revenit la serviciu pentru a-si prelungi certificatul medical, tocmai pentru a nu-si pierde licenta.

În plus, Corpul de Control al premierului a decoperit în contabilitate cheltuieli care nu s-ar jusitifica, iar la originea lor este tocmai familia Mezei. 

Specialistul în aviație, Sorin Stoicescu, a declarat, într-o intervenție telefonică la Obiectiv, de la Antena 3, că nu îl surprinde ceea ce a făcut Mădălina Mezei, arătând că aceasta nu cunoaște legislația și procedurile în vigoare”.

”Nu mă surprinde. Am pățit-o pe propria piele, ca membru al Consiliului de administrație al TAROM, că doamna Mezei nu cunoaște legislația, procedurile și reglementările în vigoare”, a spus Sorin Stoicescu.

Fostul șef al Aviației Civile din România a mai explicat, la Antena 3, că orice pilot care a întrerupt activitatea mai mult de 6 luni trebuie verificat, să facă zboruri însoțit de instructori, apoi să fie reatestat pentru calificarea pe care a avut-o.

 

 

 

Parteneri
x close