Au trecut trei zile de când putem schimba operatorul de telefonie mobilă fără să pierdem numărul, iar românii care fac cereri în acest sens sunt tot mai mul'i. Serviciul a fost introdus acum cinci ani în Uniunea Europenă, iar de atunci aproximativ 47 de milioane de oameni şi-au schimbat operatorul de telefonie mobilă. La numai trei zile după introducerea portabilităţii în România, peste 650 de clienţi ai operatorilor de telefonie au depus cerere pentru a se muta în altă reţea. Practic, numărul cererilor s-a dublat de la o zi la alta. Cu toate acestea reprezentanţii companiilor de telefonie mobilă susţin că nu se aşteaptă la migrări semnificative.
Clienţii care vor să-şi schimbe operatorul dar să-şi păstreze numărul, trebuie să anunţe în scris, compania la care renunţă, cu cel puţin zece zile înainte, de a o face. Costurile de transfer vor fi suportate de noua companie, însă aceasta poate decide să le recupereze parţial de la client. Pentru a evita confuziile, companiile au introdus semnale distinctive prin care clienţii sunt avertizaţi că numărul celui apelat a fost mutat într-o altă reţea.
Acest serviciu a fost lansat în Uniunea Europenă, cu cinci ani în urmă, timp în care, aproximativ 47 de milioane de utilizatori şi-au schimbat operatorul de telefonie mobilă. Finlanda a fost ţara cu cei mai mulţi utilizatori care şi-au portat numărul de telefon de la un operator la altul - aproximativ 68 %. Danemarca se află pe locul doi, cu 42% de utilizatori ce şi-au schimbat operatorul, urmată de Olanda şi Spania.
Antena 3