Antena 3 CNN Actualitate Pop: Vom cere explicaţii Ministerului Educaţiei din Franţa, despre subiectul de la bac

Pop: Vom cere explicaţii Ministerului Educaţiei din Franţa, despre subiectul de la bac

Pop: Vom cere explicaţii Ministerului Educaţiei din Franţa, despre subiectul de la bac
Sursa foto: Foto: Agerpres
de M.Z.    |    23 Iun 2012   •   22:12

Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Marian Pop, va transmite o scrisoare oficială omologului său francez, Vincent Peillon, în care va solicita explicaţii în legătură cu subiectul de la examenul de bacalaureat din Franţa care conţinea exprimări discriminatorii la adresa românilor.

''Considerăm că pentru a ne pronunţa în acest caz e nevoie de o analiză amănunţită a tuturor datelor. Prin urmare, vom transmite o scrisoare oficială ministrului francez al Educaţiei Naţionale, Vincent Peillon, în care vom solicita explicaţii în legătură cu acest posibil şi nedorit caz de discriminare. După ce vom avea o imagine completă, vom emite un punct de vedere nuanţat'', a declarat ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, potrivit Agerpres.

Ministrul interimar mai spune că, indiferent de contextul socio-politic şi de percepţia pe care cetăţenii unui stat o au despre cetăţenii altor state, ''factorii de decizie ai oricărui sistem modern de educaţie trebuie să adopte din start o atitudine responsabilă, care să nu favorizeze formarea sau intensificarea curentelor de opinie negative pe baza stereotipurilor identitare şi clişeelor mentalitare''.

Un subiect de drept din 2012 de la bacalaureatul francez pentru Ştiinţe şi Tehnologia Managementului (STG) îi insultă pe români, denunţă sindicatul din educaţie UNSEN - CGT Educ'action, într-un comunicat publicat vineri pe site-ul său.
  
Subiectul are următorul enunţ: "Prezentaţi formalităţile pe care trebuie să le îndeplinească un marochinier care vrea să îşi protejeze timp de 20 de ani marca de falsificatorii care operează în România".




×
Parteneri
Harta salariilor din România. Zonele unde angajații sunt plătiți cel mai bine
x close