Antena 3 CNN Actualitate Record pe piaţa de artă din România. Vânzări de 15 milioane de euro, chiar şi în rândul tinerilor. "Artă sacră, obiecte decorative"

Record pe piaţa de artă din România. Vânzări de 15 milioane de euro, chiar şi în rândul tinerilor. "Artă sacră, obiecte decorative"

A.E.D.
2 minute de citit Publicat la 19:38 18 Sep 2025 Modificat la 19:41 18 Sep 2025
colaj 2 imagini cu doua tablouri
Tavloul "Țărăncuță odihnindu-se" de Nicolae Grigorescu s-a vândut cu 365.000 de euro. Sursa foto: captură Antena 3 CNN

Piaţa de artă din România este în plină creştere, vânzările ajungând recent la un nou record de 15 milioane de euro. Pentru mulţi, arta devine o investiţie sigură. Atât noua generaţie, cât şi cei pasionaţi de acest domeniu de ani buni licitează atât pentru tablouri consacrate cât şi pentru creaţii contemporane, a relatat Antena 3 CNN. Un bărbat a povestit că a început să colecţioneze artă sacră şi obiecte decorative în urmă cu mai bine de patru decenii.

Într-o perioadă marcată de instabilitate, piața românească de artă și bijuterii continuă să înregistreze creșteri spectaculoase. Licitațiile arată că atât marii maeștri ai picturii românești, cât și artiștii contemporani atrag colecționari de toate vârstele, iar tinerii încep să descopere valoarea unui obiect de artă autentic, care devine în timp o investiție stabilă.

"Am înregistrat în anul precedent o creștere prin vânzare, prin licitație, de peste 8,8% procente. În ceea ce privește vânzarea directă, prin magazin... undeva la 10% – creșterea. Înregistrăm... uitându-ne la ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani, o creștere foarte importantă a segmentului de contemporană", a declarat Anca Bejan, PR manager Artmark, pentru Antena 3 CNN, iar interviul a fost difuzat la "News Hour with CNN", emisiune care poate fi urmărită de luni până vineri, începând cu ora 18:00.

Ulterior, Anca Bejan, PR manager Artmark, a mai făcut următoarele precizări în cadrul interviului: "Creșterea care se înregistrează în piața de artă arată reziliență și arată un public din ce în ce mai educată în ceea ce privește securizarea financiară și nu doar securizarea financiară, cât și conștientizarea culturală a patrimoniului pe care îl avem".

"Generațiile noi, generația Z, să zicem, ne prezintă alte obiceiuri de consum decât publicul cu care suntem obișnuiți. Dar încep să investească în artă și în experiență personală", a explicat Horia Iova, consultant de artă, pentru Antena 3 CNN.

Pentru domnul Silviu, arta nu e doar o investiție, ci reprezintă una dintre principalele lui pasiuni.

"Colecționez de peste 40 de ani și colecția mea are în compunere atât artă contemporană, cât și artă veche, artă sacră și obiecte decorative. Dacă te orientezi bine către lucrările pe care le alegi, pot poți avea șansa ca, pe lângă obiecte frumoase, se găsește în colecție, în timp, și obiecte valoroase", a povestit colecţionarul Silviu Cuş pentru Antena 3 CNN, iar interviul a fost difuzat la "News Hour with CNN".

În plus, segmentul bijuteriilor rare și al ceasurilor vintage câștigă tot mai mult teren, oferind colecționarilor obiecte unice care îmbină frumusețea cu istoria.

"Vorbim despre piese unice, care definesc stilul și exprimă personalitatea purtătorului sau purtătoarei. Interesul este mereu sus, pentru că vorbim de bijuterii care nu se găsesc în mod obișnuit pe piață... cu tăietură veche, cu montură, care astăzi nu se mai face. Vorbim de bijuterii făcute în anii 1900 - 1920, deci, stiluri, astăzi, de colecție", a mai declarat Horia Iova, consultant de artă.

Marile opere ale maeștrilor români rămân în continuare foarte apreciate: tabloul "Țărăncuță odihnindu-se" de Nicolae Grigorescu s-a vândut cu 365.000 de euro. Mai mult, şi arta contemporană continuă să cucerească piața.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close