Antena 3 CNN Actualitate Roantanamo. Dezvăluiri despre mecanismul zborurilor secrete ale CIA în România

Roantanamo. Dezvăluiri despre mecanismul zborurilor secrete ale CIA în România

Roantanamo. Dezvăluiri despre mecanismul zborurilor secrete ale CIA în România
Sursa foto: Foto: Antena 1
06 Feb 2013   •   09:04

Zeci de avioane, zboruri discrete, multe companii private implicate. Luate în ansamblu, avioanele folosite de CIA în zborurile secrete foloseau aceleaşi metode, unele extrem de sofisticate, pentru a-şi ascunde urmele. Aşa au procedat şi în România. Observatorul vă dezvăluie întregul mecanism al operării zborurilor secrete.

Avioanele închiriate de CIA au folosit un sistem extrem de sofisticat de acoperire a urmelor. Cu ramificaţii în numeroase state, operate de multe companii paravan sau contractate de CIA. O afacere de zeci de milioane de dolari.

Aceste corporaţii angajau la rândul lor mai multe companii mai mici. Era o reţea bine pusă la punct şi greu de dibuit. Chiar dacă există numeroase firme, ele acţionau ca un întreg. Un păienjeniş de zboruri, recompus acum din sute de fire: avioane, contracte, planuri de zbor.

Obiectivul: asigurarea unor misiuni secrete. Şi pentru asta, au beneficiat de sprijinul total al autorităţilor. Protecţie, lipsa controalelor.

Raportul COMPLET despre închisoarea CIA din România. Cinci dintre deţinuţii din ţara noastră, printre suspecţii de terorism transferaţi la Guantanamo

Regimul special al acestor avioane era cunoscut şi aprobat la Bucureşti la cel mai înalt nivel. Ioan Talpeş recunoaşte deschis colaborarea cu autorităţile americane.

În lipsa controalelor, ar trebui să credem versiunea oficială: ele făceau doar escale de alimentare. Una tot mai puţin credibilă.

Nu este singura metodă de a ascunde urmele acestor avioane. În cele mai multe cazuri, evitau să menţioneze destinaţiile reale. Aeroporturile de rezervă erau de fapt cele adevărate.

Rutele adevărate indică un mod de operare folosit la scară mare. Multe escale nu au nicio logică. Avioane cu autonomie de mii de kilometri aterizează pentru realimentare la scurt timp după decolare. Zboruri cu Boeing 737 între Polonia şi Maroc nu au nevoie de escală la Băneasa. La fel, un Gulfstream 5, care poate zbura zece mii de kilometri, se opreşte tot la Băneasa, într-un zbor Praga - Amman de aproape 2.500 de kilometri. Sau din Tenerife spre Rabat, prin aeroportul Băneasa.

Toate informaţiile despre aceste curse ar trebui să fie publice. În alte ţări, documente au fost puse la dispoziţia publicului. Nu şi în România, unde par mai bine păzite ca arhivele Vaticanului.


Închisoarea CIA din România, nume de cod "Bright Light". Raportul care dezvăluie numele celor şase deţinuţi a fost dat publicităţii

Citiţi şi:

Roantanamo: Expresul CIA - aeronava care a transportat suspecţii de terorism a făcut trei curse în România, în 2004

Roantanamo: închisorile C.I.A. din România, un serial-anchetă EXCLUSIV, marca Observator



×
Subiecte în articol: CIA Guantanamo
Parteneri
Noi detalii despre starea lui Florin Piersic
x close