08 Ian 2019   •   20:20
Descoperirea care poate salva milioane de vieţi: Ucigaşul bacteriilor rezistente la antibiotic 16
Foto: pixabay.com

Cercetătorii care au analizat soluri vechi din Irlanda au găsit bacterii care sunt eficiente împotriva a patru dintre şase cele mai dăunătoare bacterii rezistente la antibiotice.

Aceste bacterii rezistente pot omorî până la 1,3 milioane de oameni în Europa până în 2050, conform studiilor recente. Organizaţia Mondială a Sănătăţii a descris problema ca fiind una dintre cele mai mari ameninţări la siguranţa şi dezvoltarea lumii.

Noua specie de bacterie a fost descoperită de o echipă de cercetători de la Swansea University Medical School. Specia a fost denumită Streptomyces sp. myrophorea, scrie Phys.org.

Solul pe care l-au analizat provine din regiunea Fermanagh, Irlanda de Nord. Este un material alcalin care are reputaţia de sol cu proprietăţi vindecătoare. Căutarea unor înlocuitori pentru antibiotice pentru a combate bacteriile rezistente a dus la explorarea unor noi surse, inclusiv medicina populară.

În acest caz, o cantitate mică de sol era învelită într-o textilă de bumbac şi folosită pentru a vindeca multe afecţiuni precum durerile de măsea sau infecţiile în gât.