Antena 3 CNN Actualitate Schema „secretă“ a prețurilor practicate de supermarketuri la raft

Schema „secretă“ a prețurilor practicate de supermarketuri la raft

Schema „secretă“ a prețurilor practicate de supermarketuri la raft
Sursa foto: foto: pixabay.com
04 Apr 2016   •   21:28

Modificarea Legii 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare este dezbătută de mai bine de cinci săptămâni în Comisia de Agricultură din Camera Deputaților și este măsura care ar putea rezolva o serie de probleme pe care reprezentanții producătorilor din România le semnalează de ani buni, scrie agrointel.ro.

În acest sens, prin noul act normativ ar urma să se elimine taxele de raft percepute în mod abuziv de retaileri, iar pe de altă parte producătorii vor fi obligați să treacă pe etichetă locul de proveniență al materiei prime în cazul produselor proaspete,precum carnea, laptele, ouăle, legumele și fructele.

Emil Dumitru, președintele Federației Naționale Pro Agro consideră că noua lege nu ar face altceva decât să elimine competiția neloială pe care o exercită produsele importate față de cele autohtone. Practic, prin această eliminare a taxelor de raft, se coboară nivelul de formare a prețului la raft, care va conduce la un efect aproape miraculos, distribuirea echitabilă a valorii adăugate pe filiera de produs, precizează Dumitru.

''Mai exact, producătorul va încasa puțin mai mult și va avea asigurat câștigul, în timp ce comerciantul va încasa mai puțin dar va avea asigurată marja de profit", a declarat președintele Pro Agro.

Potrivit acestuia,  prețul de la raft nu este crescut de producător sau de procesator, ci cea mai mare parte a profitului ajunge la comerciant.

''De exemplu, facturăm la preț de listă un produs cu 10 lei, iar ulterior, la sfârșit de lună, ne trezim că am încasat de fapt, prin diverse tertipuri ale hipermarketurilor care ne facturează tot felul de taxe, bugete de sume fixe, costul produsului, discount-uri și alte taxe ajungem să încasăm 5,5 lei, din prețul de 10 lei facturat inițial, în timp ce retailerul îl vinde cu 12 lei. Ceea ce înseamnă că, diferența de banii de la 5,5 lei la 12 lei ajunge în buzunarul supermarketului. Din această schemă are de pierdut atât producătorul nostru, cât și consumatorul care plătește un preț mult prea mare, spune Dumitru.

×
Subiecte în articol: Supermarket
Parteneri
Răsturnare de situaţie în ultimul sondaj CURS pentru PMB
x close