Antena 3 Actualitate Serviciul Român de Informații angajează. Ce criterii trebuie să îndeplinească candidații

Serviciul Român de Informații angajează. Ce criterii trebuie să îndeplinească candidații

de Redacția Antena 3    |    17 Ian 2022   •   17:19
Serviciul Român de Informații angajează. Ce criterii trebuie să îndeplinească candidații
Sursa foto: Facebook/SRI - Serviciul Român de Informații

Serviciul Român de Informații scoate la concurs mai multe posturi, printre care ofițer operativ, ofițer analist și luptător antiterorist.

„A fost publicat Ghidul Candidatului, care aduce răspunsuri și clarificări pentru cele mai comune dintre întrebările pe care le-am primit în ultimii ani de la candidați:  Sunt oare potrivit pentru a lucra în SRI? Ce presupune selecția? Cum voi fi pregătit pentru a lucra în SRI? Care este pachetul de beneficii? Ce obligații voi avea?”, se transmite pe pagina de Facebook a SRI.

Potrivit ghidului candidatului pentru 2022 al SRI, profilul angajatului trebuie să îndeplinească mai multe criterii:

- să ai cetățenie română și domiciliul stabil în România;

- să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;

- să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;

- să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;

- să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;

- să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România
este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; 

- să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Potrivit ghidului candidatului pentru 2022, Serviciul Român de Informații angajează personal pentru următoarele categorii de posturi:

Ofițer operativ

„Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.”

Ofițer analist

„Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat. Dacă ești interesat să ocupi un post de ofițer operativ sau ofițer analist trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații și să promovezi toate etapele specifice de selecție. După ce vei promova toate probele de selecție, vei susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care îți vor asigura formarea competențelor specifice rolului pentru care ai optat.”

Specialist IT&C

„Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi. Pentru că tehnologia la nivel mondial evoluează într-un ritm alert, ofițerul specialist IT&C se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale.”

Specialist lingvist

„Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes pentru noi (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer) și poți deveni colegul nostru după promovarea tuturor etapelor specifice de selecție.”

Luptător antiterorist

„Instituția noastră este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului, iar luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând următoarele componente: 2 securitatea aeroportuară a aviației civile din România; 2 intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste; 2 intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens. Dacă îți dorești să îndeplinești acest rol, trebuie să fii o persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații. Mai mult, trebuie să deții abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate și să dovedești spirit de echipă și dorință de autoperfecționare.

Poți opta pentru încadrarea ca luptător antiterorist dacă ai absolvit minim studiile liceale cu diplomă de bacalaureat, ai vârsta maximă 29 ani, practici sau ai practicat un sport de performanță, ai înălțimea de minim 165 cm, dacă ești femeie, și minim 175 cm, dacă ești bărbat. Ne poți fi coleg dacă promovezi toate etapele procesului de selecție pentru acest rol.”

Personal care îndeplinește atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

„Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport. Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/ postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Dacă ești specialist într-unul dintre domeniile de interes pentru noi care corespunde competențelor tale profesionale și pe care te pliezi din punct de vedere al cerințelor, poți opta pentru încadrare directă și vom fi colegi după promovarea tuturor etapelor specifice procesului de selecție.”

Mai multe informații, inclusiv privind procesul de selecție, care durează între 6 și 9 luni, pot fi găsite în ghidul candidatului.
 


 

×
Subiecte în articol: serviciul roman de informatii candidat

Ştirile Antena 3 sunt şi pe Facebook sau pe Google News

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close