Cei care călătoresc cu trenul nu își cunosc drepturile. Care sunt obligațiile legale ale companiilor feroviare

28 Sep 2017   •   17:57
Cei care călătoresc cu trenul nu își cunosc drepturile. Care sunt obligațiile legale ale companiilor feroviare

Comisia Europeană actualizează normele europene privind drepturile călătorilor din transportul feroviar pentru a-i proteja mai bine pe aceştia în caz de întârziere, anulare sau discriminare. În prezent, în unele state membre, călătorii primesc compensaţii pentru întârzieri mai mari de o oră.

„Călătorii din transportul feroviar ar trebui să fie pe deplin protejaţi, indiferent de destinaţia lor în UE. De asemenea, Comisia urmăreşte garantarea informării adecvate a călătorilor şi îmbunătăţirea în mod semnificativ a drepturilor călătorilor cu handicap sau cu mobilitate redusă”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „Datorită Uniunii Europene, călătorii beneficiază de un set complet de drepturi, indiferent de locul în care se deplasează pe teritoriul UE. Cu toate acestea, încă există prea mulţi călători şi navetişti în transportul feroviar european care nu sunt informaţi în mod corespunzător cu privire la drepturile lor.”

Propunerea Comisiei actualizează normele existente privind drepturile călătorilor din transportul feroviar:

- Aplicarea uniformă a normelor: serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale nu mai pot fi exceptate de la aplicarea normelor privind drepturile călătorilor.

- Informare şi nediscriminare: o mai bună informare a călătorilor cu privire la drepturile lor, de exemplu prin imprimarea informaţiilor pe bilet.

- Drepturi îmbunătăţite pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă: dreptul obligatoriu la asistenţă în toate serviciile şi despăgubirea integrală pentru pierderea sau repararea echipamentelor de mobilitate.

Sursă: Mediafax
Parteneri
sati
x close