Antena 3 CNN Actualitate Social Scandal în București pe refacerea Pieței Unirii. Planșeul se poate prăbuși oricând, reparațiile nu pot sa înceapă

Scandal în București pe refacerea Pieței Unirii. Planșeul se poate prăbuși oricând, reparațiile nu pot sa înceapă

piata unirii bucuresti fantani hepta
După aproximativ 100 de ani, suntem cu un pas mai aproape de reconstrucţia planşeului Unirii. Sursă foto: Hepta
de Radu Tiliță    |    12 Sep 2024   •   19:32

Părţi din planşeul Pieţei Unirii se pot prăbuşi în orice moment. Specialiştii au intrat din nou în subteran, după doi ani de la ultima expertiză tehnică, pentru a verifica starea structurii de rezistenţă, iar situaţia este alarmantă. Primăria Sectorului 4 este cea care ar trebui să dea startul lucrărilor din această toamnă, însă oficialii susţin că încă nu au primit semnătura lui Nicuşor Dan. Edilul Capitalei susţine că abia a primit documentaţia pe care o va analiza în câteva săptămâni.

După aproximativ 100 de ani, suntem cu un pas mai aproape de reconstrucţia planşeului Unirii. Vorbim de o investiţie de peste 1 miliard de lei, din care 800 de milioane vin din partea Guvernului, iar alte 300 din fonduri europene. Totuşi, mai e nevoie de o singură semnătură, cea a primarului general.

Lucrările ar trebui să înceapă în această toamnă cu dezafectarea fântânilor şi a spaţiilor verzi, urmând ca din primăvară zona să fie închisă pe tronsoane pentru a ajunge la fundaţie.

„O să ne uităm să vedem dacă sunt toate avizele. Nu-i o chestiune simplă. Acolo este şi metroul, e curs de apă, adică trebuie ca nişte specialişti să spună că lucrurile sunt în ordine. E o chestiune de săptămâni până când vom emite autorizaţia”, a spus Nicușor Dan.

În acelaşi timp, edilul consideră că sunt zone care ar putea fi doar consolidate şi nu ar fi necesară o reconstrucţie de la zero. Printre acestea se numără şi Pasajul Unirii. Deşi proiectul ar dura doi ani şi ar veni la pachet cu numeroase restricţii de trafic, şoferii par să înţeleagă necesitatea.

„Dacă ei au ajuns la concluzia asta, probabil că e nevoie. Sunt peste 30 de ani de când nu s-a făcut nicio întreţinere”, spune un șofer.

„Va fi destul de greu pentru că este chiar pe traseul pe care merg în fiecare zi la serviciu, dar va trebui să găsim o rută, două, alternative astfel încât să ne descurcăm. Lucrările trebuiesc făcute”, a spus alt șofer.

„Din moment ce se fac, probabil sunt necesare”, spune un altul.

Cedarea sub trafic a unei infrastructuri, fenomen care este deja amorsat, poate atrage colapsul general al structurii, se arată într-un punct de vedere oficial, semnat de un expert tehnic. De aceea, consolidarea trebuie să înceapă de urgență, în caz contrar, dacă se întârzie, sunt necesare măsuri de limitare a traficului din Piața Unirii.

×
Parteneri
x close