×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Vrei să te lași de fumat? Urmează acești pași simpli

de 14 Ian 2018   •   12:07
Vrei să te lași de fumat? Urmează acești pași simpli 16
Foto: Pixabay.com

Renunţarea la fumat este un obicei popular la început de an, care, pentru mulţi, se repetă în fiecare an. Probabil nu lipsa de voinţă este problema, ci lipsa de strategie, de aceea, cei cinci paşi enunţaţi mai jos pot fi esenţiali pentru renunţarea, în sfârşit, la acest obicei nociv.

Înainte de a enunţa paşii, de menţionat că aceştia au venit ca urmare a unui studiu realizat de cercetătorii de la Anxiety and Health Behaviors Lab al Universităţii din Texas, Austin, astfel că recomandările lor au o anumită greutate.

 

Acordă-ţi timp pentru a renunţa treptat la ţigări

Determină numărul de ţigări pe care le fumezi într-o zi şi scade treptat acest număr în următoarele zile sau săptămâni. Cercetătorii spun că, astfel, fumătorul se va familiariza cu practica de a rezista impulsului de a fuma, dar va ajuta şi în ceea ce priveşte familiarizarea cu simptomele cauzate de lipsa ţigărilor.

 

Cunoaşte motivele pentru care vrei să te laşi de fumat

Se ştie că pentru sănătate, cel puţin în principal, dar motivele trebuie specificate clar, chiar scrise într-un jurnal. Această practică ar ajuta la motivaţie. Analizează motivele din mai multe puncte de vedere, de la sănătate la partea financiară.

Asigură-te că ai susţinerea prietenilor şi familiei

Omul este animal social, de aceea este important ca susţinerea şi motivaţia să existe şi din exterior. O încurajare este întotdeauna bună în momente dificile, informează descopera.ro.

 

Identifică-ţi slăbiciunile

Identificarea situaţiilor care duc la fumatul unei ţigări şi plănuirea modului în care vei evita aceste situaţii este o strategie extrem de utilă. Dacă te afli la o petrecere unde se fumează, încearcă să o eviţi sau dacă nu, informează-ţi prietenii de dorinţa de a renunţa la fumat, poate aşa te vor încuraja sau chiar îţi vor interzice să fumezi (vezi punctul de mai sus). Este posibil să nu ai niciun beneficiu social, depinde de prietenii tăi.

 

Fă-ţi un plan de rezervă

Unul dintre cele mai mari obstacole este acela al simptomelor care apar în primele zile sau săptămâni. De aceea, nicotina ar trebui să fie înlocuită cu gumă, pachete cu nicotină sau alte lucruri similare. Doza poate fi redusă treptat, până ce organismul nu va mai avea nevoie de nicotină.

sati