Antena 3 CNN Actualitate Şoferii români vor putea raporta pe hartă problemele de pe drumuri şi autostrăzi | Aplicaţie dezvoltată de CESTRIN

Şoferii români vor putea raporta pe hartă problemele de pe drumuri şi autostrăzi | Aplicaţie dezvoltată de CESTRIN

Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dezvoltă o aplicaţie prin care şoferii români vor putea raporta direct pe hartă problemele de pe drumuri şi autostrăzi.

Şoferii români vor putea raporta pe hartă problemele de pe drumuri şi autostrăzi | Aplicaţie dezvoltată de CESTRIN
Sursa foto: cestrin.ro
de Alin Tarnovschi    |    16 Feb 2022   •   11:32

Printr-o ordonanţă a Guvernului privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, publicată în Monitorul Oficial din 28 ianuarie 2022, CNAIR, prin CESTRIN, a fost mandată să dezvolte un "sistem naţional pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumului".

Concret, CESTRIN dezvoltă o aplicaţie online, similară cu Waze, prin care şoferii români vor putea raport direct pe hartă problemele pe care le descoperă pe drumurile naţionale şi pe autostrăzi.

"Administratorul punctului național de acces (...) realizează un sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere", se arată în ordonanţa publicată pe 28 ianuarie.

CESTRIN este organismul din cadrul CNAIR care operează Punctul Naţional de Acces, respectiv sistemul de raportare al problemelor de pe drumuri.

Momentan, însă, serviciul este cu acces restrâns, fiind disponibil pentru înregistrare doar companiilor sau autorităţilor locale.

Totuşi, aşa cum urmează să se întâmple, CESTRIN va dezvolta aplicaţia prin care, practic, şoferii români vor avea la dispoziţie, pe telefon, o hartă pe care pot semnala probleme întâlnite.

În baza problemelor semnalate de şoferi, aceştia ar putea primi confirmări oficiale, iar sesizările ar urma să fie trimise spre rezolvare către autoritatea sau direcţie responsabilă de respectivul sector de drum.

×
Subiecte în articol: CESTRIN CNAIR
Parteneri
Percheziții în Bucureşti: "Maestru spiritual” acuzat de trafic de persoane
x close