Antena 3 CNN Actualitate Şoferii de TIR, război deschis cu ISCTR după accidentul cu 7 morţi de la Iaşi: "I-aţi omorât, la propriu!"

Şoferii de TIR, război deschis cu ISCTR după accidentul cu 7 morţi de la Iaşi: "I-aţi omorât, la propriu!"

Şoferii de TIR sunt în război deschis cu Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), după cumplitul accident cu şapte morţi de la Iaşi.

Şoferii de TIR, război deschis cu ISCTR după accidentul cu 7 morţi de la Iaşi: "I-aţi omorât, la propriu!"
Sursa foto: Inquam Photos / Liviu Chirica
de Alin Tarnovschi    |    06 Feb 2022   •   20:37

Accidentul produs marţi, 1 februarie 2022, în zona localităţii Sârca din judeţul Iaşi s-a soldat cu şapte morţi, unul dintre cei care şi-au pierdut viaţa fiind Radu Andrei, un tânăr în vârstă de 30 de ani, aflat la volanul camionului care a provocat tragedia.

Tânărul şofer, care urma să se căsătorească nu peste mult timp, conducea pe cardul fratelui patroanei firmei la care era angajat. Aşadar, în mod ilegal. Totul pentru a putea face mai multe curse, mai mulţi kilometri, implicit mai mulţi bani pentru firmă.

Pentru că programul de lucru de pe cardul său tahograg era consumat, şoferul a introdus în tahograf cardul personal al fratelui patroanei.

Şoferii profesionişti din România spun că această practică este una obişnuită pentru firmele de transport care sunt mână în mână cu inspectorii ISCTR din judeţele în care activează. În mod normal, sancţiunea peste folosirea cardului altei persoane este uriaşă, iar puţini ar risca dacă nu ar fi asiguraţi de patroni că totul este în regulă.

Mai mult, şoferii îi acuză pe reprezentanţii ISCTR că, mai mult decât atât, chiar sunt implicaţi direct sau prin interpuşi în firmele de transport rutier, adică chiar în firmele pe care ar trebui să le controleze.

Război între şoferii profesionişti şi ISCTR: "I-aţi omorât, la propriu!"

"Încă o dată, ISCTR, una din multele “asociații de transportatori rutieri” din România, îi spunem așa după numărul mare angajați care dețin direct sau prin interpuși cel puțin un camion, cum scria și Truckerboy, și-a făcut treaba! BRAVO!

Practic, ați fost atât de vigilenți și intoleranți cu cei care au făcut din fraudă o virtute, un modus operandi, o normalitate în afacerea de transport, încât i-ați omorât, la propriu.

Da, unul din autorii morali ai acestor carnagii de pe șosele în care sunt implicate camioane cu grave abateri de la legislația în vigoare este ISCTR, “autoritate competentă pentru verificare, control, sancţionare şi raportare în sensul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006.”

Lipsa controalelor “pe bune”, cum bine le spunea fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, în trafic, la sediul societăților de transport și a marilor centre logistice, pedepsele mult prea blânde în cazul unor abaterilor grave (vezi cazul de față), corupția din sistem și, nu în ultimul rând, lipsa totală de transparență fac ca marea majoritate a camioanelor care astăzi efectuează transport rutier de mărfuri național, dar nu numai, să fie un real pericol pentru siguranța rutieră, dar și pentru afacerile de transport corecte.

Apropo, domnule director Mihai Alecu, cine din ISCTR ține în brațe firma de transport a cărui camion a produs accidentul? Nu de alta, dar din informațiile noastre, mersul fără card sau utilizarea mai multor carduri tahograf sunt un fel de “atribuții de serviciu” pentru șoferii acesteia.

Cum este posibil ca această firmă să mai aibă în prezent licență sau vreun camion al acesteia să mai circule pe drum?

Când a fost efectuat ultimul control la sediul acestei firme de transport și, când a fost controlat în trafic ultima oară un camion al acesteia? Lăsați-ne să ghicim, demult sau niciodată!

Domnule ministru Sorin Grindeanu, trebuie să așteptăm o nouă dramă produsă de un alt șofer de camion care are “target de kilometri”, după cum ne explică domnului Alecu, pentru a vedea o demitere la vârful ISCTR?

Spunem demitere, pentru că o demisie de onoare, în urma declarațiilor total nepotrivite, nu pare să vină.

Lăsăm aici un pasaj: “[…] De obicei, şoferii recurg la alt card atunci când au terminat cele 9 ore de condus şi nu şi-au atins targetul de kilometri. Mulţi pun un magnet pe tahograf, alţii pun un alt card sau îl scot de tot ca să nu mai înregistreze. Dar dimineaţa, la începutul programului de lucru nu se justifică. Riscul era prea mare şi nejustificat, el noaptea nu a condus. În plus, atestatul îl avea de câţiva ani, avea experienţă, de aproximativ şapte ani avea carnet de profesionist”, a completat șeful ISCTR. (Sursa: TIR Magazin).

Poate ne explică domnul Alecu care este “target-ul de kilometri” și de ce șoferii români au un astfel de target.

Domnule prim-ministru Nicolae Ionel Ciucă, când veți trimite corpul de control într-o vizită prelungită la ISCTR și ARR? Nu de alta, dar suntem curioși cum justifică aceste instituții activitatea.

Un alt autor moral al acestor drame sunt asociațiile patronale din industria de transport rutier din România, care de ani de zile ascund sub preș astfel de comportamente, deși cunosc foarte bine realitatea din teren. Ar trebui să fie primele care să-și dorească un mediu concurențial corect pentru cei pe care-i reprezintă, prin eliminarea companiilor care fac concurență neloială.

Nu în ultimul rând, șoferii de camion, care întotdeauna găsesc scuze și explicații pentru fraudarea timpilor de muncă. Chiar suntem curioși, ce sentimente l-ar încerca pe un șofer de camion, care astăzi justifică fraudarea tahografului cu lipsa de infrastructură rutieră, dacă cineva drag ar suferit un accident rutier grav cauzat de un coleg care încerca să facă și el mai mulți kilometri?

Desigur, această dramă nu-i nici prima și, cel mai probabil, nu va fi nici ultima, dar cu siguranță pot fi reduse.

Însă, pentru asta, autoritățile statului ar trebui să înceapă o “igienizare” internă, să aplice legea, să se modernizeze, să angajeze personal pregătit pentru a crește considerabil numărul controalelor atât pe drum, cât și la sediul firmelor sau centrelor logistice, să înăsprească sancțiunile, să se digitalizeze și, nu în ultimul rând, să deruleze constant campanii de informare și conștientizare. Desigur, să se lepede de corupție și să fie depolitizate.

De asemenea, Direcția Națională Anticorupție și Autoritatea Națională de Integritate trebuie să acționeze pentru a depista actele de corupție și pe cei incompatibili cu funcția, la nivelul tuturor instituțiilor statului care au atribuții de control a transportului rutier de mărfuri și persoane.

Domnilor, toți vrem să ajungem acasă în siguranță și ne dorim un mediu concurențial corect!", se arată într-o postare pe pagina de Facebook INFOTRUCKER, o pagină urmărită de zeci de mii de oameni, majoritatea fiind şoferi profesionişti.

#TransportTrivia: Pe 16 septembrie 2021, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - ISCTR distribuia...

Publicată de INFOTRUCKER pe Duminică, 6 februarie 2022

×
Subiecte în articol: ISCTR Iași accident
Parteneri
Zeci de magistrați au picat testul psihologic
x close