Antena 3 CNN Actualitate STENOGRAME. Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare

STENOGRAME. Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare

STENOGRAME. Cum să truchezi o licitație de 1,5 miliarde de lei pentru garnituri de metrou pe magistrala Drumul Taberei și să scapi fără închisoare
02 Dec 2019   •   09:23

DNA a interceptat telefoanele și a confiscat calculatoarele șefilor trustului spaniol CAF și ale directorilor de la Metrorex, dar a clasat în 2015 cercetările pentru spaniolii și românii “grei”, trimițându-i în judecată doar pe doi români cu funcții mici, care au scăpat și ei ”cu suspendare”, în 2017. Pe acest fond, CAF a revenit în vara lui 2019 la licitația aflată chiar acum în derulare pentru aceleași trenuri de metrou pe magistrala Drumul Taberei!

Jurnaliștii de la Libertatea publică documente ce arată complicitățile autorităților comerciale și judiciare române cu firma CAF și cu autoritățile spaniole într-un caz de corupție de 300 de milioane de euro, mușamalizat.

Peste 300.000 de oameni din Drumul Taberei și zonele învecinate așteaptă de ani de zile inaugurarea metroului, timp în care viața lor este dată peste cap de traficul infernal, în special spre centrul și nordul Capitalei. Finalizarea magistralei M5 de metrou este mereu amânată, ultima dată avansată de Metrorex și autorități fiind primăvara lui 2020.

Dar, în același timp în care s-a întârziat darea în folosință a lui M5, șefi din Metrorex și manageri spanioli plus angajați români ai firmei CAF din Bilbao au trucat licitația pentru garniturile de metrou necesare magistralei Drumul Taberei. 51 de trenuri de metrou, a câte șase vagoane, au fost licitate în 2014-2015 de către Metrorex și atribuite gigantului spaniol CAF din Țara Bascilor.

Stenogramele și datele din calculatoarele confiscate arată că cei din comisia Metrorex îi învățau pe șefii CAF și cum să răspundă la întrebările tehnice pe care tot ei le puneau! Tot procesul de licitație a fost falsificat, însă toate capetele de acuzare au fost clasate, mai puțin ” permiterea accesului unor persoane neautorizate la informații ce nu sunt destinate publicității”.

Consecința: după ce, în urma dosarului de la DNA, Metrorex a anulat contractul semnat cu CAF în 2015, aceeași CAF participă din nou la licitația care a început în vara lui 2019, pentru aceleași vagoane de metrou destinate magistralei Drumul Taberei!

Citește articolul complet pe Libertatea.ro.

×
Subiecte în articol: Metrorex
Parteneri
Cel mai căutat fugar american a fost prins la Vatican
x close