Studiul care arată că România se afundă în criză. Românii reduc cheltuielile pentru vacanţe şi haine, dar nu renunţă la alcool

de D.D.    |    27 Iun 2012   •   13:20
Studiul care arată că România se afundă în criză. Românii reduc cheltuielile pentru vacanţe şi haine, dar nu renunţă la alcool Galerie foto (2) Foto: buzzle.com/ legaljuice.com
Românii sunt precauţi în ceea ce priveşte consumul şi sunt dispuşi să reducă cheltuielile, mai ales cele pentru haine, electronice şi electrocasnice şi vacanţe. Cu toate acestea, românii nu renunţă sau renunţă mai greu la alcool, ţigări, fructe şi legume, arată un studiu 360insights prezentat de Mediafax.

"În ceea ce priveşte consumul, precauţia şi reducerile rămân prezente în viaţa românilor, însă se poate observa că faţă de 2010 nivelul acestor restricţii nu a crescut, românii părând a fi ajuns la un nivel optim al cheltuielilor, având în vedere că îşi permit să achiziţioneze categoriile de care au nevoie, încadrându-se în limitele de buget impuse. Hainele, încălţămintea, aparatura electronică şi electrocasnică, amenajările interioare dar şi vacanţele sunt în continuare pe lista cheltuielilor pe care românii vor să le reducă", se arată studiul care a analizat percepţia românilor asupra crizei.

Românii par mai puţin dispuşi, comparativ cu 2010, să scadă cheltuielile, în ceea ce priveşte tiţările şi alcoolul. Dacă în urmă cu doi ani aproximativ 4 din 10 români erau hotărâţi să îşi restrângă bugetul pentru ţigări şi băuturi alcoolice, în 2012 mai puţin de 3 din 10 au această intenţie. Cei mai mulţi sunt decişi să îşi menţină consumul.



Îngrijirea sau întreţinerea copiilor, plata utilităţilor, cât şi cheltuielile cu fructe, legume, apă îmbuteliată sau produse lactate sunt categorii la care românii nu intenţionează să facă reduceri, ci mai degrabă vor încerca să le menţină. Un comportament similar se observă şi în cazul produselor farmaceutice.

Studiul a mai relevat faptul că, în general, ajustarea bugetelor alocate diverselor categorii de bunuri nu se face prin renunţarea definitivă la categorie, ci în principal prin reducerea cantităţii sau a frecvenţei de consum.

Din categoriile pentru care românii sunt mai deschişi faţă de promoţii sau mărci mai ieftine fac parte electonicele şi electrocasnicele, dar şi accesoriile vestimentare. Şi la capitolul „vacanţe” românii se îndreaptă către opţiuni mai accesibile decât cele alese în trecut.

Studiul a fost realizat de compania 360insights pe baza datelor culese în luna martie prin intervievarea telefonică a 800 de persoane cu vârste între 16 şi 64 de ani.


 

ExitPOLL
Parteneri
x close