Vicepreședinte ANRE, despre contractul de energie electrică: Clienții vor primi acasă un formular cu trei oferte și pot încheia un nou contract fără să meargă la ghișeu

de Mia Lungu    |    20 Ian 2021   •   18:00
Vicepreședinte ANRE, despre contractul de energie electrică: Clienții vor primi acasă un formular cu trei oferte și pot încheia un nou contract fără să meargă la ghișeu Hepta

Noul Ordin al ANRE privind liberalizarea pieței energiei electrice, care va prelungi contractele clienților cu șase luni și prevede că furnizorii vor putea acorda discount la prețul concurențial, va fi publicat miercuri în Monitorul Oficial. Vicepreședintele ANRE, Nagy Zoltan, a explicat la Antena 3 cum pot evita românii să plătească mai mult la factura de curent, conform noului ordin.

"Scopul acestui Ordin este, printre altele, să evităm aglomerațiile de la centrele furnizorilor. Pe lângă faptul că da posibilitatea furnizorilor să acorde acel discount dintre prețul de  serviciu universal și cea mai bună oferta din piață concurențială, mai prevede o nouă campanie de informare care trebuie derulată de acest furnizori." a explicat Nagy Zoltan la Antena 3.

"În cursul acestui an vor veni noi informații și oferte pentru furnizori, atât din piață concurențială cât și prețul de serviciu universal. 

Acordând această perioada de tranziție de șase luni, încercăm să dăm mai mult timp pentru consumatori, în acest proces de schimbare a furnizorilor sau de trecere în piață concurențială.

Nagy Zoltan: Mai are o prevedere foarte importantă acest Ordin - simplificarea procesului de contractare

O să trimită în fiecare luna, cu factură, un formular care va conține cel puțin trei opțiuni pentru clienți.

Acea oferta concurențială, cea mai bună, la care se raportează acel discount. Va conține o oferta alternativă, tot din piață concurențială, a furnizorului respectiv. Și, evident, pentru a putea compară, va conține și prețul de serviciu universal, toate prezentate într-o formă ușor comparabilă."

În momentul în care clientul primește acest formular și bifează în dreptul ofertei care îi convine, care crede că este cea mai convenabilă, semnează și comunica funizorului, prin poștă, email sau personal la centrul de relații cu clienții, în acel moment deja se consideră un contract nou încheiat. Astfel încercăm să reducem aglomerația de la centrele de relații cu clienții.

Vicepreședintele ANRE: Prețul serviciului universal nu este cel mai mare din piață

"Acest lucru se poate face în cele șase luni. Din luna iulie, dacă cineva nu a optat, poate să dispară acest discount. Deja am văzut că un furnizor a anunțat că va acorda acest discount până în luna august. 

În momentul în care dispare discountul, clientul automat rămâne pe prețul de serviciu universal, care nu pot să spun că este cel mai mare. E greșit să spunem că este cel mai mare din piață. Prețul serviciului universal, din peste 120 de oferte, este undeva între poziția 9 și 50."  

Ministrul Energiei, despre ultimul ordin ANRE: Omul nu se mai înghesuie la ghișeu, îi vine acasă factura pe ianuarie la prețul cel mai mic

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat marți că noul ordin al ANRE privind liberalizarea pieței energiei electrice va prelungi contractele clienților cu șase luni, iar furnizorii vor putea acorda discount la prețul concurențial. Acesta spune că facturile vor fi mai mici încă din luna ianuarie, fără ca românii să fie nevoiți să stea la cozi la ghișeu pentru a schimba contractul de energie electrică.

"Consumatorul trebuie să fie în centrul liberalizării, NU furnizorul, așa încât furnizorii trebuie să dea prețuri mai bune și să se bată pe acesta." a scris Virgil Popescu, marți, pe pagina sa de Facebook.

„Omul nu se mai înghesuie la ghișeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la prețul cel mai mic - deci preț de serviciu universal, discount, preț final de plată, care e egal cu prețul concurențial - în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea și pe celelalte din piață pe comparatorul ANRE, și șase luni poate studia și opta.

Primește acasă și o foaie în care, dacă optează, bifează direct și-și alege și trimite înapoi la furnizor și a încheiat procedura sau așteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piață.

Dacă șase luni nu alege nimic, atunci discountul dispare, înseamnă că dorește serviciul universal, care e mai scump, și rămâne în piața serviciului. Potrivit Ordinului, furnizorii au obligația lună de lună să vină să-i ofere clientului această informație”, a mai precizat Virgil Popescu.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close