Antena 3 CNN Externe Mapamond Angajații unei bănci au aflat, printr-un e-mail trimis din greșeală, că vor fi concediați. Acum primesc consiliere psihologică

Angajații unei bănci au aflat, printr-un e-mail trimis din greșeală, că vor fi concediați. Acum primesc consiliere psihologică

G.M.
2 minute de citit Publicat la 08:36 29 Aug 2025 Modificat la 08:36 29 Aug 2025
Angajații unei bănci au aflat, printr-un e-mail trimis din greșeală, că vor fi concediați. FOTO Getty Images

Banca australiană ANZ a fost nevoită să își ceară scuze angajaților după ce un sistem automat a trimis, din eroare, e-mailuri prin care aceștia erau rugați să returneze laptopurile – înainte ca managerii să îi anunțe oficial că vor fi concediați, scrie The Independent.

Potrivit presei internaționale, peste 100 de angajați au primit mesajele mai devreme decât era planificat. Un purtător de cuvânt al ANZ a declarat că instituția „și-a prezentat scuze necondiționate” pentru greșeală și pentru suferința cauzată.

O eroare care a accelerat concedierile

Conform Financial Times, discuțiile legate de disponibilizări erau programate pentru săptămâna viitoare, însă după incident, banca a accelerat procesul, iar până la finalul zilei de joi toți angajații vizați fuseseră informați oficial despre viitorul lor.

Un al doilea e-mail, de scuze, a fost trimis de Bruce Rush, director interimar al diviziei de retail ANZ, și a fost consultat de jurnaliștii FT. „Din păcate, aceste e-mailuri indică o dată de plecare pentru unii dintre colegii noștri înainte ca noi să fi reușit să discutăm direct cu ei”, a scris acesta.

Rush a adăugat: „Îmi pare rău pentru stresul pe care această situație l-ar fi putut provoca. Vă rog să știți că ne angajăm să tratăm fiecare coleg cu demnitate și respect pe măsură ce trecem prin acest proces.” Potrivit relatărilor, ANZ le-a oferit consiliere psihologică angajaților afectați.

Incidentul survine într-o perioadă de transformare pentru bancă, odată cu numirea noului director executiv, Nuno Matos, venit de la HSBC. Acesta urmează să prezinte un nou plan strategic până la finalul anului, după ce le-a transmis deja angajaților că trebuie să „crească productivitatea” și să „reducă ineficiențele”.

Anterior, ANZ fusese investigată pentru vânzarea de obligațiuni în Australia, iar de la preluarea mandatului de către Matos, în mai, mai mulți directori de top au părăsit instituția.

Sindicatul din sectorul financiar (Financial Sector Union), care reprezintă angajații din domeniu, a catalogat greșeala drept „o modalitate revoltătoare pentru lucrători de a afla despre disponibilizări – printr-un e-mail greșit, în loc de o conversație respectuoasă. Aceste erori sunt rezultatul direct al ritmului haotic de schimbare impus de noul CEO al ANZ.”

ANZ are peste 8,5 milioane de clienți de retail în 29 de piețe globale, iar clienții din segmentul corporate ridică numărul total la peste 10 milioane. Instituția are în prezent mai mult de 42.000 de angajați.

În raportul anual pe 2024, președintele Paul O’Sullivan a transmis că dorește „să recunoască efortul miilor de angajați ANZ care vin la muncă în fiecare zi pentru a face tot ce pot pentru clienți și colegi, în timp ce construim o bancă de care să beneficieze toți partenerii noștri.”

După o perioadă dificilă pentru prețul acțiunilor, între 2022 și 2024, ANZ a reușit să recupereze în 2025, înregistrând o creștere de 18% până în prezent.

 

Citește mai multe din Mapamond
» Citește mai multe din Mapamond
TOP articole