Antena 3 CNN Actualitate Locale Capitala blocată: cum împânzirea traficului își pune amprenta pe zilele noastre. Unde e mai bine

Capitala blocată: cum împânzirea traficului își pune amprenta pe zilele noastre. Unde e mai bine

G.A., A.C.
1 minut de citit Publicat la 10:52 02 Sep 2025 Modificat la 14:17 16 Oct 2025

Diminețile în București sunt un exercițiu de răbdare. Claxoanele, nervii și timpul pierdut în mașină fac parte dintr-o rutină urbană care pare fără sfârșit. Orașul, împărțit în șase sectoare, se mișcă greu și inegal — iar traficul devine cel mai clar indicator al acestei discontinuități.

În Sectorul 1, deși există bulevarde largi și cartiere elegante, traficul de tranzit sufocă zilnic zonele centrale. Intersecțiile din Piața Victoriei sau Piața Romană cedează rapid în orele de vârf, iar lipsa unor pasaje noi sau reconfigurări coerente face ca fluidizarea să rămână un ideal îndepărtat. Sectorul 2, deși mai aerisit în cartierele rezidențiale, suferă de intersecții suprasolicitate și de lipsa unor conexiuni moderne. În sectorul 5, infrastructura rutieră este în multe zone subdezvoltată, iar străzile înguste și rețeaua fragmentată creează blocaje dese. Sectorul 6 resimte presiunea cartierelor-dormitor— Militari, Drumul Taberei — care pompează zilnic zeci de mii de mașini spre centrul orașului. Bulevardul Iuliu Maniu este calvar pentru mulți bucureșteni, dar și pentru cei care vin sau merg spre A1. În Sectorul 4, investițiile recente în proiecte de infrastructură și lărgiri de artere au adus o îmbunătățire parțială, dar traficul continuă să fie greu de gestionat în zonele de tranzit.

În această realitate, Sectorul 3 se evidențiază printr-o strategie mai clară de intervenție asupra infrastructurii rutieremari. Administrația locală a demarat în ultimii ani un ampluproces de reconfigurare urbană, care include construirea de pasaje supraterane în zona Theodor Pallady – Drumul între Tarlale și la intrarea dinspre Autostrada A2  dar și două noi poduri peste Dâmbovița. În paralel, străzi precum Drumul întreTarlale, Iuliu Hațieganu au fost lărgite la câte două benzi pe sens, cu trotuare generoase, iar numeroase intersecții au fost reorganizate pentru a permite viraje continue, fără oprire. Totodată, au fost construite de la zero peste 60 de kilometri de străzi, multe asigurând rute ocolitoare pentru zonele congestionate.

Toate aceste lucrări au ca efect direct reducerea timpilor de așteptare în trafic, creșterea vitezei medii de deplasare șifluidizarea traficului în zone anterior problematice. Chiar dacă orele de vârf rămân aglomerate, circulația în Sectorul 3 este, în ansamblu, mai coerentă și mai previzibilă decât în multe alte părți ale Capitalei.

Etichete: București trafic
Citește mai multe din Locale
» Citește mai multe din Locale
TOP articole