Antena 3 CNN Economic Ce soluţii au clienţii păcăliţi de furnizorii de energie electrică. Șeful ANRE: Sunt tot felul de clauze introduse abuziv

Ce soluţii au clienţii păcăliţi de furnizorii de energie electrică. Șeful ANRE: Sunt tot felul de clauze introduse abuziv

M.P.
2 minute de citit Publicat la 14:51 05 Sep 2025 Modificat la 14:51 05 Sep 2025
Oamenii au acuzat diferite clauze abuzive, tarife triplate şi întârzieri la emiterea facturilor.Foto: Profimedia Images

George Niculescu, şeful ANRE, a intervenit, în direct, la Antena 3 CNN, unde a explicat cum se pot apăra clienţii în faţa abuzurilor comise de furnizorii de energie electrică. Oamenii au acuzat diferite clauze abuzive, tarife triplate şi întârzieri la emiterea facturilor.

Problema facturilor la energie electrică ar urma chiar să fie discutată în CSAT. ANRE a primit, în total, în 2025, 12.000 de reclamaţii.

De exemplu, un om de afaceri din Prahova a încercat să-şi renegocieze contractul după expirarea plafonării, dar a fost refuzat de reprezentanţii companiei de electricitate, ba chiar şi ameninţat. Ulterior, a primit două facturi de 8.000 de lei, în total, ca „taxă de reziliere” pentru că a schimbat furnizorul de electricitate.

Persoanele fizice pot schimba furnizorul gratis, în doar 24 de ore

George Niculescu, președintele ANRE, a transmis că instituţia pe care o conduce a aplicat amenzi în valoare de 7,5 milioane de lei în anul 2025.

"Problemele sunt de toate felurile, cum ar fi cele referitoare la clauze introduse abuziv. Sute de clienţi au fost mutaţi abuziv de la furnizorul cu care aveau contract, iar noul furnizor a venit cu o serie de preţuri care erau mult mai mari. 

Peste 740.000 de lei a fost amenda aplicată respectivului furnizor pentru schimbare abuzivă şi facturare incorectă a clienților pe care îi are în portofoliu.

Am dispus măsuri ca, până la o dată bine stabilită, furnizorul să recalculeze toate facturile pentru toţi consumatorii, astfel încât sumele încasate incorect să fie redistribuite înapoi către clienţi. Vom aplica legea şi vom sancţiona. Avem peste 400 de controale desfăşurate în 2025, cuantumul amenzilor aplicate fiind de aproximativ 7,5 milioane de lei", a zis şeful ANRE la Antena 3 CNN, adăugând şi ce soluţii au oameni în raport cu furnizorii de energie electrică:

"Informăm oamenii cu privire la drepturile pe care le au. La 1 iulie, când s-a întrerupt schema de sprijin, am explicat oamenilor ce urmează să se întâmple. Principalul mod în care pot sancţiona furnizorul este să-l schimbe. Persoanele juridice trebuie să fie foarte atente ce semnează.

Clauzele trebuie citite cu mare atenţie, dar consumatorii casnici pot schimba furnizorul în doar 24 de ore gratuit, în căutarea unui preţ mai bun.

Revin la sancţiuni, sunt multe reclamaţii cu privire la întârzieri de facturi. Sunt mulţi furnizori care au înţeles să-şi dubleze sau tripleze bugetul de amenzi, în loc să-şi remedieze problemele pe care le au. 

Am văzut si eu intenţia de a duce pe masa CSAT aceste probleme. ANRE nu face parte din CSAT, nu ştiu dacă putem fi invitaţi. Noi punem la dispoziţie toată expertiza pe care o avem, încercăm să fim un actor proactiv în piaţă".

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole