Antena 3 CNN Economic CNAIR a semnat cel mai scump contract de autostradă din România

CNAIR a semnat cel mai scump contract de autostradă din România

B.N.
1 minut de citit Publicat la 13:03 10 Apr 2025 Modificat la 21:58 10 Apr 2025
Autostrada Transilvania din România. Sursa foto: Getty Images

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi cel mai mare contract din istoria CNAIR, în valoare de 6,62 miliarde de lei, pentru realizarea ultimului tronson din Autostrada Transilvaniei, a anunţat Premierul Marcel Ciolacu. Lucrările presupun şi construcţia celui mai lung tunel de autostradă din România.

Ultimul lot din Autostrada Transilvaniei (A3), Poiana Sălajului - Zalău - Nușfalău, are o lungime de 41 de kilometri. 

"Este un record, este o zi istorică, aş putea spune, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste şase miliarde de lei, mai exact 6,62 miliarde de lei fără TVA şi în localitatea Meseş, va fi cel mai lung tunel din România, de aproximativ 2,89 kilometri”, a declarat Marcel Ciolacu în timpul ceremoniei de semnare a contactului.

Pe segmentul Poiana Sălajului - Zalău - Nușfalău se vor mai afla 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km. Tunelul se va afla între localităţile Ciumărna și Crasna din judeţul Sălaj şi va purta numele lanţului muntos pe care îl va străpunge, Meseș. Va fi compus din două galerii, iar fiecare galerie va avea un sens de circulaţie şi două benzi. În total, lungimea celor două galerii va fi de 5,78 kilometri.

Contractul a fost câştigat de asocierea Makyol-Ozaltin. Potrivit Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, CNAIR a avut experienţe pozitive cu ambele companii.  

”Avem experienţe pozitive cu ambele companii. Una dintre ele a intrat pe final de contract pe lotul întâi de la drumul expres de la Craiova la Piteşti. Erau nişte domni care nu îşi făceau treaba, am reziliat şi a câştigat una din cele două companii, au terminat înainte de termen şi au făcut treaba foarte bine. Cealaltă companie e partea de asociere de la metroul din Bucureşti şi de asemenea a câştigat toate cele patru loturi de la Sibiu la Făgăraş şi sunt în execuţie în acest moment şi mai au un lot foarte important pe care îl vor termina anul acesta, ultimul lot lipsă între Ploieşti şi Buzău, unde înaintează foarte bine şi vor fi finalizaţi şi acei 17-18 kilometri şi anul acesta”, a explicat Grindeanu.

 

 

 

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole