Cele mai mari companii chineze din domeniile e-commerce şi logistică şi-au relocat spaţiile de depozitare în Europa, în contextul în care tarifele impuse de Donald Trump au modificat lanţurile de aprovizionare şi pieţele de desfacere ale producătorilor, transmite Bloomberg.
În Marea Britanie, de exemplu, firmele chineze au închiriat deja în acest an spaţii de depozitare cu o suprafaţă de aproape 190.000 de metri pătraţi şi este posibil ca până la finele anului să fie depăşit vârful de 210.000 de metri pătraţi atins în timpul pandemiei de Covid-19 în anul 2021, potrivit datelor firmei CoStar, preluate şi de Agerpres.
Interes mare pentru spaţiile de depozitare
Un fenomen similar se întâmplă în Europa continentală, proprietarii de spaţii de depozitare constatând o creştere a interesului din partea grupurilor chinezeşti.
"Europa este ultima mare piaţă unde firmele chinezeşti se pot extinde în viteză, ceea ce le face o forţă din ce în ce mai importantă care modifică peisajul logistic al regiunii", spune Claire Williams, director de cercetare la firma Knight Frank din Londra. Claire Williams estimează că fenomenul va continua din cauza modificării politicilor comerciale.
Chiar dacă primele două mari economii ale lumii nu au ajuns încă la un acord cu privire la tarifele vamale, producătorii din China au început să caute pieţe alternative pentru produsele lor, în aşteptarea unor tarife americane mai mari. Asta încurajează firmele de logistică să îşi extindă operaţiunile din Europa, ceea ce declanşează un al doilea val de boom în sectorul depozitelor, după cel care a început pe continent în timpul pandemiei.
JD.com care a închiriat 83.000 de metri pătraţi
De exemplu, grupul JD.com care a închiriat 83.000 de metri pătraţi de spaţii de depozitare în Marea Britanie de la începutul anului şi până în prezent.
GLP, un investitori şi dezvoltator de spaţii logistice, a închiriat aproape 400.000 de metri pătraţi unor companii chineze de e-commerce în Marea Britanie, Germania, Polonia şi Italia, pe parcursul ultimilor cinici ani.
Pe lângă furnizori auto şi jucători din sectorul de e-commerce, CTP, cel mai mare dezvoltator de spaţii comerciale industriale din Europa, înregistrează, de asemenea, o cerere în creştere din partea producătorilor chinezi de computere şi mobilă.
"Sunt interesaţi să îşi majoreze cota de piaţă. Se mişcă rapid", spune Michael Bowens, director de spaţii industriale şi logistică la CBRE.