Antena 3 CNN Economic Continuă concedierile în masă la producătorii auto: Volvo va da afară 3.000 de angajați ca să-și reducă cheltuielile

Continuă concedierile în masă la producătorii auto: Volvo va da afară 3.000 de angajați ca să-și reducă cheltuielile

G.M.
2 minute de citit Publicat la 09:10 27 Mai 2025 Modificat la 09:11 27 Mai 2025
Continuă concedierile în masă la producătorii auto: Volvo va da afară 3.000 de angajați ca să-și reducă cheltuielile Volvo anunţă că va concedia în jur de 3.000 de angajaţi pentru a reduce costurile. FOTO Getty Images

Volvo, producătorul de automobile cu sediul în Suedia, anunţă că va concedia în jur de 3.000 de angajaţi pentru a reduce costurile, scrie BBC.

Compania precizează că reducerile de personal vor afecta în principal persoane care lucrează la birou, în Suedia, reprezentând aproximativ 15% din forţa sa de muncă. 

Luna trecută, Volvo Cars, deţinută de grupul chinez Geely Holding, a anunţat un „plan de acţiune” de restructurare a afacerii în valoare de 18 miliarde de coroane suedeze (1,9 miliarde de dolari).

Industria auto globală se confruntă cu provocări majore, inclusiv tarife de 25% impuse de preşedintele SUA Donald Trump asupra importurilor de automobile, costuri mai mari ale materiilor prime şi încetinirea vânzărilor în Europa.

Directorul executiv al Volvo Cars, Håkan Samuelsson, a invocat „perioada dificilă” prin care trece industria ca motiv pentru aceste concedieri. „Măsurile anunţate astăzi au fost decizii grele, dar sunt paşi importanţi în consolidarea şi rezilienţa Volvo Cars”, a declarat acesta într-un comunicat.

La începutul acestei luni, compania a raportat că vânzările globale pentru aprilie au scăzut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Volvo Cars îşi are sediul principal şi birourile de dezvoltare în Göteborg, Suedia. Are fabrici importante de producţie în Suedia, Belgia, China şi SUA.

Compania a fost vândută de gigantul american Ford către Geely China în 2010.

În 2021, Volvo şi-a stabilit obiectivul ca toate maşinile sale să fie electrice până în 2030. Anul trecut a redus din acest avans, invocând „incertitudini suplimentare generate de tarife recente asupra vehiculelor electrice în diverse pieţe”.

Constructorul japonez Nissan a anunţat, la rândul său, la începutul acestei luni, că va tăia alte 11.000 de locuri de muncă la nivel global şi va închide şapte fabrici, ca parte a restructurării într-o perioadă de vânzări slabe.

Vânzările în scădere în China şi discounturile agresive în SUA, cele două pieţe majore, au afectat puternic câştigurile grupului, iar fuziunea propusă cu Honda şi Mitsubishi s-a prăbuşit în februarie.

Ultimele reduceri de personal au ridicat la circa 20.000 numărul concedierilor anunţate de Nissan în ultimul an, reprezentând aproximativ 15% din totalul angajaţilor.

Într-un exemplu al rivalităţii acerbe dintre constructorii auto, gigantul chinez BYD, specializat în vehicule electrice, a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute reduceri de preţuri pentru peste 20 de modele. Astfel, preţul celui mai ieftin model, Seagull EV, a ajuns la doar 55.800 de yuani (7.745 de dolari).

În replică, companiile de stat chineze Changan şi Leapmotor – susţinută de deţinătorul Chrysler, Stellantis – şi-au anunţat propriile reduceri de preţuri. Acţiunile producătorilor auto chinezi au scăzut abrupt după aceste anunţuri.

În aprilie, BYD l-a depăşit pentru prima dată pe Elon Musk şi Tesla în Europa, potrivit firmei de cercetare din industrie Jato Dynamics.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole