Antena 3 CNN Economic Cum îţi schimbi furnizorul de energie sau gaze în 24 de ore fără să mergi la ghişeu. ANRE, ponturi pentru români

Cum îţi schimbi furnizorul de energie sau gaze în 24 de ore fără să mergi la ghişeu. ANRE, ponturi pentru români

Românii care vor să-şi schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale pot face acest lucru în 24 de ore şi fără să meargă la ghişeu.

de Milena Niță    |   

Vicepreşedinte ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a explicat miercuri, la Antena 3 CNN, cum se poate face acest demers în câţiva paşi simpli, chiar de acasă.

Ca să vă puteţi schimba furnizorul de energie sau gaze în numai o zi şi fără să staţi la cozi la ghişeu puteţi folosi robotul Eva, un robot lansat de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE).

Tot ce aveţi de făcut este să intraţi pe site-ul ANRE, mai exact posf.ro, iar jos în dreapta este robotul Eva.

Dacă îi spuneţi că vreţi să schimbaţi furnizorul de gaze, robotul Eva răspunde foarte prompt și vă spune ce aveţi de făcut.

Cum îţi schimbi furnizorul de acasă, în 24 de ore

"Platforma POSF, platforma online de schimbare a furnizorului, a fost creată tocmai pentru a simplifica procesul de schimbare a furnizorului. De altfel, într-o directivă europeană există o prevedere care spune că, începând cu 2026, toate statele membre trebuie să asigure schimbarea furnizorului în 24 de ore. 

Acesta a fost motivul pentru care am creat această platformă care deja este folosită de către distribuitori și de furnizori pentru partea tehnică a contractării și schimbării furnizorului. 

Deocamdată, clienții, consumatorii pot să-și facă cont pe această platformă, să-și identifice locurile de consum și contractele. 

Am creat acest robot pentru că am văzut că sunt destul de multe întrebări legate de partea aceasta tehnică și multe întrebări repetitive și am zis să eliminăm încărcarea personalului ANRE cu aceste răspunsuri. La foarte multe dintre aceste răspunsuri, acest robot Eva poate să răspundă şi să ajute", a explicat vicepreşedinte ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Zoltan Nagy-Bege: "Eva răspunde garantat la întrebările legate de schimbarea furnizorului"

"El oferă foarte multe informații cu privire la drepturile clienților, procesul de schimbare al furnizorului, despre oferte, tot aici sunt încadrate și cele două platforme de comparatoare de oferte care erau pe site-ul Autorității.

Şi despre aceste comparatoare poate să ofere foarte multe informații, despre drepturile consumatorilor, obligațiile furnizorilor. Sunt opțiuni simple care se pot alege din meniul oferit de acest robot Eva, doar apăsând cifra corespunzătoare.

Nu garantăm că în acest moment va răspunde corect la absolut toate întrebările, dar garantat la întrebările legate de schimbarea furnizorului, drepturile clienților, obligațiile furnizorilor, contractare, are răspunsurile corecte", a completat Zoltan Nagy-Bege.

TOP articole pe Antena 3 CNN:
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Fumul degajat de incendiul din Bucureşti este toxic! Precizările ISU şi ANM