O femeie care lucra de 25 de ani la cea mai mare bancă australiană a fost concediată după ce, fără să știe, a ajutat la antrenarea sistemului de inteligență artificială (IA) care în cele din urmă i-a luat locul.
Kathryn Sullivan a fost concediată în iulie de Commonwealth Bank of Australia (CBA), împreună cu alți 44 de angajați, aceasta fiind prima dată când banca a făcut reduceri de personal direct legate de utilizarea tehnologiei AI, potrivit news.com.au.
Vorbind la un simpozion despre inteligența artificială care a avut loc la Canberra, Kathryn Sullivan a povestit că nu a realizat că rolul ei în crearea scenariilor și testarea răspunsurilor chatbot-ului băncii, numit Bumblebee, ar duce la pierderea locului ei de muncă.
Povestea ei subliniază impactul tot mai mare al AI asupra meseriilor tradiționale și ridică îngrijorări privind modul în care tehnologia schimbă piața muncii.
„Știam că acest tip de mesagerie va fi în cele din urmă externalizată, dar nici în cele mai nebunești vise nu m-am așteptat să fiu disponibilizată după 25 de ani în copanie”, a spus ea pentru sursa citată.
„Fără să vreau, am antrenat un chatbot care mi-a luat locul”, a mai subliniat femeia.
Kathryn Sullivan a fost concediată după 25 de ani din cauza IA FOTO: news.com.au
Kathryn Sullivan, în vârstă de 63 de ani, a crezut că va fi relocată după ce rolul ei în antrenarea botului s-a încheiat, dar i s-a spus că serviciile ei nu mai sunt necesare.
A declarat că prima reacție la vestea concedierii a fost „șocul”.
„Deși susțin utilizarea AI și văd un scop pentru ea la locul de muncă și în afara lui, cred că este nevoie de o reglementare care să prevină abuzurile și să protejeze locurile de muncă ale oamenilor”, a precizat ea.