Antena 3 CNN Actualitate Hidroelectrica a anunţat că nu poate promite că va continua să aibă cel mai mic preț: Vom fi nevoiți să ne adaptăm condițiilor de piață

Hidroelectrica a anunţat că nu poate promite că va continua să aibă cel mai mic preț: Vom fi nevoiți să ne adaptăm condițiilor de piață

Alina Drăguşin
2 minute de citit Publicat la 21:05 13 Iun 2025 Modificat la 21:11 13 Iun 2025
Hidroelectrica este lider în producţia de energie electrică şi principalul furnizor de servicii tehnologice necesare în Sistemul Energetic Naţional. Sursa foto: Facebook / @Hidroelectrica

Oficialii companiei Hidroelectrica a anunţat vineri după-amiaza că nu poate promite că va continua să aibă cel mai mic preț. În plus, în timpul declaraţiilor, aceştia au mai precizat că nu produce suficientă energie ca să preia toți consumatorii casnici din România. Aceste afirmaţii vin după ce, în urmă cu câteva zile, compania a spus că este pregătită să preia toți consumatorii de energie care vor să își schimbe furnizorul. 

În prezent, Hidroelectrica este compania care are cea mai bună ofertă pe piață, înainte de liberalizarea totală a pieței de electricitate, de la 1 iulie. În cazul în care un consumator ar încheia un contract cu reoprezentanţii Hidroelectrica pentru perioada de după 1 iulie, acesta ar plăti 77 de lei pe lună, cu 52% în plus față de acum.

Cei de la Hidroelectria au fost întrebaţi într-un interviu dacă pot promite că vor aveam în continuare cel mai mic preț din piață, oficialii companiei au precizat că, din nefericire, nu pot oferi astfel de garanții şi au spus: "ne regăsim în situația de a fi mai predictibili", potrivit HotNews. Ulterior, reprezentanţii Hidroelectrica au mai precizat și că poate apărea oricând situația în care va fi nevoită să cumpere energie de la alte companii din piață pentru a o livra populației. 

Ministrul Energiei din România, Sebastian Burduja, a vorbit marţi, într-un interviu oferit la Antena 3 CNN, despre o soluţie ca facturile să scadă pentru toți românii de la 1 iulie.

Hidroelectrica are între 10.000 - 11.000 de cereri pe zi de încheiere contracte

Directorul general de la Hidroelectrica, Karoly Borbely, a dezvăluit joi, într-o conferință că, în această perioadă, de teama facturilor uriaşe de luna viitoare, au înregistrat între 10.000 - 11.000 de cereri pe zi de încheiere contracte. Dezvăluirea CEO-ului companiei vine la scurt timp după ce unii dintre subalternii săi au ocolit să dea un răspuns despre acest aspect, subliniind că sunt informații comerciale.

Cifrele înregistrate de Hidroelectrica înseamnă de două ori mai multe cereri într-o singură zi decât numărul mediu de contracte încheiate de companie într-o lună întreagă, anul trecut.

Câte cereri de încheiere contracte a primit Hidroelectrica în lunile mai și iunie

"În cele 2 luni, înregistrăm o creștere a solicitărilor de contractare din partea clienților atât casnici, cât și noncasnici. Având în vedere faptul că activăm într-o piață liberalizată, strategiile comerciale, informațiile privind portofoliul de clienți, politica de prețuri sunt influențate de o serie de factori economici și de piață. Menționăm faptul că putem da curs solicitărilor dumneavoastră în măsura în care acestea se refera la informații deja diseminate publicului. ", a declarat un oficial al companiei, potrivit sursei citate.

– Câte au fost de la consumatori casnici și câte de la consumatori non-casnici?
– În prezent, numărul de solicitări de contracte din partea clienților casnici depășește cu mult numărul de solicitări primite din partea clienților noncasnici.

Portarea la Hidroelectrica se face în 10 minute

– În medie câte cereri de încheiere contracte ați primit anul trecut pe lună?
– Contracte casnic: 5.362, contracte noncasnic: 496

– Cât durează de regulă procesul de trecere la Hidroelectrica (n.r.: din momentul trimiterii cererii până când contractul intră în vigoare)?
– Procesul de migrare a clienților se realizează prin intermediul mai multor canale puse la dispoziția acestora, după cum urmează:

  • portalul de contractare online – aproape 10 minute; 
  • punctele de Relații cu Clienții – aproximativ 15 minute; 
  • în situația în care clienții transmit documentația completă necesară procesului de contractare, termenul de răspuns pentru solicitările transmise la adresele de e-mail puse la dispoziția clienților poate varia de la 3 la 5 zile lucrătoare.
Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole