Antena 3 CNN Economic Companii Isteria Labubu: Pop Mart, compania chineză care produce păpușile, a declarat că profiturile sale sunt pe cale să explodeze

Isteria Labubu: Pop Mart, compania chineză care produce păpușile, a declarat că profiturile sale sunt pe cale să explodeze

Mia Lungu
2 minute de citit Publicat la 12:31 16 Iul 2025 Modificat la 12:31 16 Iul 2025
Multe dintre păpușile Labubu sunt purtate ca accesoriu pentru genți. Sursa foto: Hepta/ DPA Images/ Johannes Neudecker

Pop Mart, firma chineză de jucării din spatele păpușilor extrem de populare Labubu, a declarat că profiturile sale sunt pe cale să explodeze în primele șase luni ale acestui an. Compania cu sediul la Beijing a declarat că se așteaptă ca profiturile pentru această perioadă să crească cu cel puțin 350%, în timp ce veniturile au crescut de peste trei ori.

Pop Mart, care are o valoare bursieră de peste 40 de miliarde de dolari, a declarat, de asemenea, că profitabilitatea a fost stimulată de recunoașterea sporită a mărcii la nivel global și de controlul costurilor.

Colecționarii au fost obsedați de păpușile virale Labubu - creaturi fictive asemănătoare elfilor cu un rând de dinți zimțați - care au zburat de pe rafturi și au provocat cozi lungi în magazinele din întreaga lume.

Evaluarea la bursă a producătorului Labubu a crescut cu aproape 600% în ultimul an

Pop Mart este cunoscut mai ales pentru vânzarea de jucării în „cutii oarbe” - un tip de ambalaj care ascunde conținutul până când este deschis. Tactica de marketing a fost criticată pentru că încurajează un comportament asemănător jocurilor de noroc și cumpărăturile compulsive.

Lansate în 2019, păpușile Labubu au ajutat compania să devină un retailer important, operând peste 2.000 de automate și magazine în întreaga lume.

Pop Mart a început să își vândă acțiunile la Bursa din Hong Kong în 2020. Evaluarea la bursă a companiei a crescut cu aproape 600% în ultimul an.

Vânzările din afara Chinei continentale au contribuit la aproape 40% din veniturile sale totale în 2024.

Multe magazine din întreaga lume au fost nevoite să întrerupă vânzările de păpuși Labubu din cauza cererii copleșitoare.
Labubu a luat avânt, în special în SUA, datorită susținerii de către celebrități, inclusiv celebrități precum Kim Kardashian și Lisa din grupul K-pop Blackpink.

Vânzările Lababu în SUA au crescut cu 5.000% față de anul trecut

Parteneriatele Pop Mart cu nume importante precum Coca-Cola și franciza manga One Piece au consolidat, de asemenea, profilul Labubu în întreaga lume.

În iunie, vânzările Lababu în SUA au crescut cu 5.000% față de anul precedent, conform estimărilor firmei de cercetare de capital M Science.

„Nu am văzut așa ceva la alte companii de jucării”, a declarat pentru BBC analistul senior Vinci Zhang de la M Science.

Compania are un potențial uriaș în SUA, unde operează aproximativ 40 de magazine, comparativ cu aproximativ 400 în China, a adăugat el.

Cât costă păpușile Labubu

Frenezia cumpărăturilor a creat o piață de revânzare în plină expansiune, unde păpușile, vândute inițial la aproximativ 10 dolari, pot ajunge la sute de dolari.

În iunie, o păpușă Labubu de mărime umană a fost vândută cu 150.000 de dolari la o licitație din Beijing.

Popularitatea lui Labubu a alimentat, de asemenea, un boom al contrafacerilor, adesea denumite păpuși Lafufu.

În iunie, autoritățile chineze au confiscat peste 46 000 de jucării Labubu contrafăcute, încercând să combată o piață neagră în creștere pentru păpuși.

Citește mai multe din Companii
» Citește mai multe din Companii
TOP articole