Antena 3 CNN High Tech Perplexity vrea să cumpere browserul Chrome de la Google. Suma uriașă pe care o oferă

Perplexity vrea să cumpere browserul Chrome de la Google. Suma uriașă pe care o oferă

I.C.
2 minute de citit Publicat la 20:11 12 Aug 2025 Modificat la 20:11 12 Aug 2025
Perplexity vrea să cumpere browserul Chrome de la Google. Foto: Hepta

Startup-ul de inteligență artificială Perplexity AI a făcut o ofertă nesolicitată de 34,5 miliarde de dolari pentru a cumpăra browserul Chrome de la Google, a relatat marți CNBC.

Suma depășește evaluarea actuală a Perplexity, însă compania a precizat că mai mulți investitori și-au exprimat acordul de a sprijini tranzacția. În iulie, Perplexity a fost evaluată la 18 miliarde de dolari, după o rundă de finanțare suplimentară ce ridicase evaluarea la 14 miliarde de dolari cu câteva luni înainte.

Google nu a răspuns imediat solicitării CNBC de a comenta situația.

Perplexity este cunoscută pentru motorul său de căutare bazat pe inteligență artificială, care oferă răspunsuri concise la întrebările utilizatorilor și include linkuri către sursele originale din web. Luna trecută, compania a lansat propriul browser cu inteligență artificială, numit Comet.

Startup-ul se află în plină competiție pentru supremația în domeniul AI generativ, rivalizând cu companii precum Meta și OpenAI, care oferă salarii uriașe și prime de semnare pentru cei mai buni ingineri. Giganții din tehnologie investesc anual zeci de miliarde de dolari în infrastructură AI pentru a dezvolta modele lingvistice de mari dimensiuni și pentru a susține procese de calcul complexe, în timp ce startup-urile atrag miliarde de dolari de la investitori de capital de risc, fonduri speculative și companii mari de tehnologie, pentru a acoperi costurile cu echipamentele și personalul necesar în competiție.

La începutul acestui an, Meta a abordat Perplexity în vederea unei posibile achiziții, însă negocierile nu s-au concretizat.

Oferta Perplexity vine după ce Departamentul de Justiție al SUA (DOJ) a propus ca Google să fie obligată să vândă Chrome, ca parte a procesului antitrust pe care compania l-a pierdut anul trecut. Judecătorul a decis atunci că Google a menținut un monopol ilegal pe piața principală a căutărilor online.

În replică, Google a acuzat DOJ că promovează „o agendă radical intervenționistă” și că propunerea instituției este „extrem de exagerată”. Compania nu a anunțat încă ce măsuri va lua pentru a-și adapta afacerea după hotărârea antitrust.

Lansat în 2008, Chrome oferă Google date pe care compania le folosește pentru a targeta reclame. DOJ a susținut, într-un document depus după decizia instanței, că obligarea Google să renunțe la Chrome ar crea condiții mai echitabile pentru concurenții din domeniul căutărilor.

„Pentru a remedia aceste prejudicii, [Hotărârea Finală Inițială Propusă] cere Google să vândă Chrome, ceea ce va pune capăt controlului companiei asupra acestui punct de acces esențial pentru căutări și va permite motoarelor de căutare rivale să aibă acces la browserul care, pentru mulți utilizatori, este poarta către internet”, a scris DOJ.

Citește mai multe din High Tech
» Citește mai multe din High Tech
TOP articole