"Produs de Cluj" a devenit "Produs de România". Proiectul Consiliului Județean Cluj reunește acum producători din toată țara și din Republica Moldova. Clujul a devenit, în weekend, inima tradiției românești. Meșteșugari și producători s-au adunat la târgul "Produs în România". Cei veniţi la târg s-au bucurat de numeroase produse tradiționale.
"Este ediția a 4-a România, aici, la Cluj-Napoca, locul unde tradiția se întâlnește cu comunitatea și cu autenticitatea. Ne bucurăm că avem această șansă de a promova produse românești, produse locale autentice, produse cu gust curat, produse aduse aici de oameni care realizează totul cu suflet și cu mâinile lor", a spus Ramona Moldova, director Asociaţia Produs de Cluj.
"Am venit cu legumele de sezon care le avem la ora actuală, începând de la roșii, roșiile cherry, castraveți, cartof noi, ceapă, plante aromate. Prețurile sunt la fel ca și anul trecut", a spus un producător.
Printre sutele de oameni veniți se numără și studenții Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară, care au adus produse făcute chiar în cadrul universității.
"Cred că starurile acestei acestui târg: un Sauvignon Blanc, încă câteva, un Orange Optimus, un Semper, Pinot Gris, Pinot Gris Rose. Putem să spunem că e vin de Cluj", a explicat Dan, student în cadrul Universităţii.
Meșterii populari aduc tradiția mai aproape de cei mici. O ie națională cusută în două luni poate costa până la 3.000 lei, însă valoarea muncii din spate, inestimabilă.
"Primesc și la comandă și avem și câteva făcute: cămașa cu ciupagă, eu țes pânza și lucrez două luni, cu lupa, la o cămașă. Cămașa cu ciupag a fost însemnul identitar a românilor din Transilvania înainte de 1860. S-a readus în actualitate și mulțumesc la Dumnezeu că a rânduit să fiu o promotoare acestui proiect", a spus meşterul popular Aurelia Matei.
În timp ce producătorii își prezintă marfa cu mândrie, pe scenă urcă artiști populari, dansatori și interpreți de muzică tradițională.