Antena 3 CNN Externe Mapamond Swatch îl trolează pe Trump cu un ceas care inversează ora 3 cu ora 9

Swatch îl trolează pe Trump cu un ceas care inversează ora 3 cu ora 9

A.O.
1 minut de citit Publicat la 22:35 12 Sep 2025 Modificat la 10:06 13 Sep 2025
Cererea este „atât de mare încât producția merge cu toată viteza înainte”, a adăugat compania. Foto:Pierre Albouy/Reuters via CNN Newsource

Swatch, cunoscutul producătorul elvețian de ceasuri, ironizează tarifele de 39% impuse de Statele Unite țării sale. Compania a scos la vânzare un ceas care inversează poziția cifrelor 3 și 9 de pe cadran și l-a botezat „WHAT IF...TARIFFS?” (Ce ar fi dacă…taxe vamale? n.red). Swatch a spus că noul ceas este inspirat de „evenimentele actuale care se desfășoară în lume”, adăugând că speră că va fi „doar o ediție limitată”, relatează CNN

„Inversarea cifrelor arabe 3 și 9 de pe cadran face o subtilă trimitere la numărul 39.Împreună cu simbolul procentului gravat pe capacul bateriei, această inversare face aluzie la tarifele impuse de SUA asupra Elveției și la narațiunea mai profundă integrată în designul ceasului”, a precizat Swatch. 

Ceasul este disponibil doar în Elveția și nu va fi supus taxelor vamale de 39%, printre cele mai ridicate aplicate vreodată unei țări europene de către președintele Donald Trump.

Un purtător de cuvânt Swatch a declarat pentru CNN că ceasul este o „provocare pozitivă” și că brandul va opri vânzarea acestuia atunci când Statele Unite și Elveția vor ajunge la un acord. Cererea este „atât de mare încât producția merge cu toată viteza înainte”, a adăugat compania.

„Trebuie să ne trezim guvernul, care pare să fi uitat de această problemă”, a spus Swatch într-un comunicat.

Motivul ironiei este unul întemeiat, notează CNN. Statele Unite reprezintă cel mai mare client al ceasurilor elvețiene, exporturile însumând 5,4 miliarde de dolari în 2024, potrivit datelor Federației Industriei Elvețiene de Ceasuri.

Elveția a fost șocată de tarifele uriașe, a relatat luna trecută presa elvețiană, iar liderii săi încă încearcă să găsească modalități de a îmbunătăți relațiile cu administrația Trump.

Rolex, o altă companie elvețiană importantă și producător de ceasuri de lux, a făcut de asemenea eforturi pentru a consolida relațiile elvețiano-americane. Compania l-a invitat pe Trump în loja sa pentru a urmări finala masculină a US Open, duminica trecută, unde acesta a fost întâmpinat cu aplauze și....huiduieli. 

Secretarul Comerțului, Howard Lutnick, a declarat joi, într-un interviu, că va „încheia probabil un acord” cu Elveția, dar nu a precizat un calendar.

Citește mai multe din Mapamond
» Citește mai multe din Mapamond
TOP articole