×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

ANPC, măsuri drastice pentru creșterea tarifelor la telefonie mobilă. Ce spune ministrul Comunicațiilor

de S.T.   •   18 Mai 2019   •   13:02
ANPC, măsuri drastice pentru creșterea tarifelor la telefonie mobilă. Ce spune ministrul Comunicațiilor  534

Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor, a vorbit sâmbătă, la Antena 3, despre creșterea tarifelor la telefonie mobilă.

„Aceste creșteri nu sunt bazate în niște cheltuieli pe care acești operatori le înregistrează”, a spus Petrescu la emisiunea „Income Magazine”.

„În momentul de față, operatorii au obligația fiscală de a plăti până în 0,48% din cifra cumulată pe ramura lor de activitate, respectiv telefonie mobilă. Pentru a acoperi costurile reglementatorului, tot directiva Europeană care reglementează acest lucru spune că dacă reglementatorul înregistrează un exces fiscal atunci nu se mai îndreaptă către piață să solicite acoperirea costurilor. De menționat că aceste costuri sunt auditate chiar de către cei care le acoperă, respectiv de operatori. În aceste condiții, timp de zece ani operatorii nu au acoperit în niciun fel costurile pentru reglementator(...). Acum încercăm să rupem o practică instaurată de zece ani și niciodată nu e un moment ușor să muți niște parametri financiari”, a mai spus ministrul.

Vă amintim că la sfârşitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi, prin care îi informează de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă.

„În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri - apărute ca urmare a unor modificări legislative - în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adiţională amenzii aplicate”, precizează ANPC într-un comunicat.

Aflați mai multe informații urmărind materialul video de mai jos!

sati