Antena 3 CNN Economic Auto Programul "Rabla" revitalizează vânzările de maşini marca Dacia

Programul "Rabla" revitalizează vânzările de maşini marca Dacia

Programul "Rabla" revitalizează vânzările de maşini marca Dacia
Sursa foto: programul rabla
31 Mar 2009   •   21:24

Programul Rabla împinge Dacia de la spate. În nici două săptămâni, producătorul român a reuşit să termine cota de 1.700 de maşini. Vânzările merg, însă, cu frâna trasă la ceilalţi dealeri. Niciunul nu a reuşit să dea mai mult de un sfert din cât şi-au propus până pe 31 mai.

În sfârşit, putem spune că suntem ca nemţii, măcar acum, în timp de criză. Chiar dacă prima de casare nu e de 2.500 de euro, ci de aproape 900, românii au făcut coadă la dealerii Dacia. 5.000 de oameni au vrut să dea maşina veche şi câteva mii de euro în plus pe una nouă. Doar primii 1.700 au reuşit să prindă un loc pe liste.

?Am vândut 1.200 de maşini. Celelalte maşini sosesc pe măsură ce sunt fabricate?, a declarat Cornel Manucu, director de vânzări, reţeaua Dacia.

Dacă vânzările Dacia au explodat în ultimele două săptămâni, ceilalţi dealeri încă aşteaptă să se întâmple ceva. Cei de la Peugeot, Volkswagen, Fiat, Opel şi Suzuki au motive de îngrijorare. Cu toată prima de casare şi ofertele pe care le au, nu au reuşit să vândă prea bine. În schimb, cei de la Renault, Skoda şi Nissan se pot declara cât de cât mulţumiţi.

?Am coborât pragul psihologic de 10.000 de euro. E un prag pe care trebuia să-l doborâm ca să atragem lumea?, a spus Daniel Diviricean, director de vânzări Skoda.

Skoda vrea chiar să deschidă un show-room de maşini second hand, tocmai în ideea că, poate aşa, va mai recupera la capitolul vânzări.

?Mizam pe 15-20 de maşini second hand vândute pe lună. Numai luna asta am vândut 30 de uniăţi. Sperăm ca în cadrul noului show-room să vindem 40 de maşini pe lună?, explică Daniel Divricean.

Cu vânzări atât de scăzute, programul Rabla tinde să devină chiar o problemă. În cazul în care dealerii nu vor reuşi să vândă măcar 80 la sută din cota alocată până pe 31 mai, nu vor mai putea să participe la ce-a de-a doua fază a programului.

Prin programul Rabla românii pot să cumpere anul acesta 60.000 de maşini. 20.000 în prima etapă. Până acum, în două săptămâni, dealerii au reuşit să vândă 4.500. Iar dintre acestea, 38 la sută sunt marca Dacia.

Observator

×
Subiecte în articol: vanzari Dacia
Parteneri
Situaţie critică în Slănic Prahova: o stradă s-a surpat! ISU intervine
x close