Sunt vizate noi schimbări la eliberarea permiselor auto din România, potrivit unui proiect de ordin al viceprim-ministrului. Printre principalele modificări, proiectul de ordin clarifică procedura de eliberare a duplicatelor pentru permisele pierdute, furate, deteriorate sau solicitate în cazul schimbării numelui titularului și eliberarea permiselor auto cu o nouă valabilitate administrativă. Astfel, duplicatul va fi emis șoferului menținându-i-se valabilitatea administrativă.
Una dintre inovații este introducerea posibilității de obținere a duplicatului permisului de conducere și online, prin intermediul creării unui cont de acces la serviciile online disponibile pe site-ul Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.
Conform proiectului, cererile pentru eliberarea duplicatului permisului de conducere, însoțite de documentele necesare, pot fi transmise și prin intermediul unei aplicații informatice dedicate, disponibilă pe pagina de internet a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.
În cazul în care cererea este transmisă prin această aplicație, permisul de conducere poate fi livrat la adresa indicată de titular sau poate fi ridicat de la un serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, menționat de solicitant în cerere.
De asemenea, proiectul mai prevede introducerea posibilității ca solicitantul să completeze olograf declarațiile pe proprie răspundere referitoare la situația reală a permisului de conducere pentru care se solicită duplicatul, eliminând astfel riscul de a intra în incidența legii penale din cauza unor erori în completarea acestor declarații, potrivit economica.net.