Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. BMW Seria 1 116d, examen pe cod galben de ninsori (FOTO)

Test drive Antena3.ro. BMW Seria 1 116d, examen pe cod galben de ninsori (FOTO)

Test drive Antena3.ro. BMW Seria 1 116d, examen pe cod galben de ninsori (FOTO)
de Florin Tulbure    |    24 Ian 2010   •   23:48

ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Antena3.ro a testat pe şoselele din România BMW Seria 1 116d, cel mai economic model al producătorului bavarez de automobile. De la bun început trebuie precizat că maşina a rulat în condiţii meteo extreme, majoritatea drumurilor fiind acoperite de zăpadă în momentul testului. Mezinul gamei BMW a dat însă dovadă de maturitate, în ciuda faptului că tracţiunea este furnizată prin intermediul roţilor din spate. Noutatea la această maşină nu este caroseria care a rămas aceeaşi ci motorul, promovat ca cel mai eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil. Cum s-a comportat Seria 1 116d este detaliat în rândurile de mai jos, dar, mai întâi, câteva amănunte despre istoricul modelului şi design.

Design
Hatchback-ul cu cinci uşi a fost lansat la nivel global în toamna anului 2004, şi de atunci a rămas aproape neschimbat. Aproape, pentru că în 2007 a avut parte de un uşor facelift. Atunci, spoilerele şi stopurile au fost redesenate, iar interiorul a fost şi el uşor retuşat, primind nu doar materiale noi ci şi un plus de calitate. Rezultatul? BMW-ul arată la fel de proaspăt în 2010 ca şi la lansarea sa.



Cu toate că anul viitor este aşteptat un înlocuitor al Seriei 1, (amănunte despre viitoarea generaţie aici), actuala generaţie are un design ce nu dă semne de îmbătrânire. Botul lung cu o expresie ameninţătoare, specifică BMW, liniile fluide, roţile care se încadrează foarte bine cu caroseria, reuşesc să atragă în continuare priviri admirative.



Interiorul
Este mai mic decât cel al unui Golf, oarecum apropiat de cel al unui A3. BMW Seria 1 nu este un hatchback spaţios, pasagerii din spate au un pic de suferit la acest capitol. Confortul şi calitatea materialelor compensează însă neajunsul. Seria 1 măsoară 4,24 metri în lungime, 1,75 metri lăţime, 1,42 metri înălţime, ampatamentul este de 2,66 metri, iar masa de 1,3 tone.



Comenzile sunt orientate spre şofer, ca de obicei la un BMW, şi nu dau prea multe bătăi de cap, totul fiind intuitiv. La plusuri trebuie trecut şi sistemul audio cu un sunet impecabil, plus conexiunile USB şi auxiliar, pentru cei ce îşi doresc să asculte muzică de la propriul player.



Test pe cod galben
Meteorologii tocmai emiseseră cod galben de ninsori în aproape toată ţara. În aceste condiţii, o maşină ce dispune de tracţiune pe spate nu este tocmai indicată pentru a circula, mai ales pe drumurile din România. Totuşi, acest BMW nu s-a lăsat impresionat de capriciile vremii, şi a trecut cu bine de examen. A avut uneori tendinţa de a ?dansa?, dar sistemele de siguranţă de care dispune din standard (Control dinamic al stabilităţii (DSC), Control dinamic al tracţiunii (DTC), etc.) şi-au făcut datoria, fără a da emoţii în această privinţă.

A contribuit şi trenul de rulare complex, cu puntea faţă din aluminiu, cea din spate cu mai multe braţe, şi suspensia faţă independentă pentru fiecare roată, McPherson, care s-a simţit însă un pic cam tare.



Direcţia poate fi descrisă printr-un cuvânt din engleză: smooth (lin). De remarcat este că, la viteze reduse roţile iau virajul maxim prin doar două rotiri de volan. La viteze mai mari direcţia se întăreşte, astfel încât şoferul nu poate pierde prea uşor controlul asupra maşinii.




Motorul cu patru cililndri de 1.995 cmc a creat impresia că dezvoltă mai mult decât cei 115 cai înscrişi în fişa tehnică. Cutia de viteze cu şase trepte a fost şi ea precisă, cu rapoartele bine dozate. Consumul mediu la drum lung arătat de computerul de bord, a fost de 6,8 litri la suta de kilometri. În oraş s-a situat undeva între 7 şi 8 l/100 km. Cifrele sunt justificate de condiţiile meteo vitrege, cu zăpadă din belşug şi temperaturi care au trecut şi de minus 10 grade Celsius.



Maşina are şi sistemul Start/Stop care opreşte motorul în condiţii de blocaj în trafic, dar acesta funcţionează doar la temperaturi de peste 3 grade Celsius. Viteza maximă a BMW Seria 1 116d este de 200km/h, şi accelerează de la 0 la 100km/h, potrivit datelor producătorului, în 10,3 secunde.



Concluzii
Cei care nu mai au răbdare până când va fi lansată viitoarea generaţie BMW Seria 1, nu vor regreta dacă o vor alege pe cea actuală. Designul maşinii este în continuare unul fresh, atât la exterior cât şi la interior. Motorul, cel mai economic de la BMW, nu va dezamăgi nici el, atât în privinţa performanţelor cât şi în cea a eficienţei consumului de combustibil.



Doar suspensia un pic cam tare îi va supăra pe cei pretenţioşi. Şi locurile din spate, ceva mai limitate din punctul de vedere al spaţiului. Pe ansamblu, hatchback-ul a dat impresia unuia foarte bine ?închegat?, cu sisteme de siguranţă care îi controlează cu succes traiectoria chiar şi în condiţii dificile de rulare, şi un interior cu linii simple, dar care este, în acelaşi timp, de calitate. Preţul modelului testat, BMW Seria 1 116d Advantage Package, este de 24,704.18 euro, cu TVA inclusă.

Text: Florin Tulbure, Antena3.ro
Foto: Petru Leonte, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: BMW
Parteneri
Hidroelectrica crește prețurile la energia electrică, pentru anumiți consumatori
x close