Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. Noua generaţie Toyota Avensis (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Noua generaţie Toyota Avensis (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Noua generaţie Toyota Avensis (FOTO)
Sursa foto: toyota avensis
de Florin Tulbure    |    10 Apr 2009   •   01:32

ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Toyota Avensis a ajuns la a treia generaţie ceea ce arată, în afara stadiului de maturizare, şi faptul că este unul dintre succesele producătorului nipon. În această săptămână Antena3.ro s-a urcat la volanul noii limuzine Toyota, varianta aleasă pentru drive test fiind sedanul propulsat de noul motor D-CAT de 2.2 litri şi 177 CP, cu cutie de viteze manuală în şase trepte.

Din afară maşina pare masivă şi aşa şi este, având în vedere clasa din care face parte, însă senzaţia oferită la volan este că te afli la bordul unei maşini mai mici. Asta pentru că automobilul este surprinzător de agil în traficul aglomerat din Bucureşti. Dimensiunile noului Avensis sunt: L x l x h - 4695 x 1810 x 1480 milimetri, iar ampatamentul este de 2.700 milimetri.

Designul exterior este unul sobru, care impune respect, însă în acelaşi timp unul ?low profile?, prin urmare maşina este recomandată persoanelor cărora nu le place să epateze.



Interiorul este ergonomic, cu scaune ferme, poate un pic prea tari, dar aici e vorba de gusturile fiecăruia. Bordul este unul reuşit, singurul minus, în cazul variantei testate, fiind finisajele, care lasă un pic de dorit, în ceea ce priveşte calitatea materialelor plastice. Indicatoarele sunt uşor de citit atât în timpul zilei cât şi noaptea. În condiţii de luminozitate scăzută, însă, uşile care se închid automat sunt mai greu de deblocat deoarece butonul folosit în acest sens nu este luminat şi este amplasat în afara razei vizuale a şoferului.

Confortul oferit pentru cei cinci pasageri este per total excelent, chiar şi pentru persoanele înalte. Dacă în oarş se descurcă foarte bine, maşina este ideală în afara lui. Poziţia şoferului este joasă şi confortabilă, atât la drum lung cât şi în mediul urban. Portbagajul este, cum era de aşteptat, unul generos, mărimea lui fiind de 509 liltri.



Trecând acum la partea cu testul propriu zis, trebuie precizat că suspensia este una elastică, nici prea tare, nici prea moale, denivelările şi gropile fiind depăşite cu brio iar senzaţia oferită este una de confort şi siguranţă.

Un plus demn de luat în seamă, dacă locuieşti în Bucureşti, sau într-un alt oraş aglomerat, este faptul că bordurile mai înalte pot fi urcate cu uşurinţă, garda la sol fiind permisivă din acest punct de vedere, fără a face totuşi compromisuri de stabilitate la viteze superioare.

Noul motor D-CAT de 2.2 litri şi 177 CP este unul foarte reuşit, datorită consumului scăzut dar şi a puterii oferite. Pe parcursul testului (efectuat în oraş) computerul de bord a indicat un consum mediu situat între 7,5 şi 8,9 litri la suta de kilometri.

Propulsorul D-CAT este destul de silenţios pentru un diesel. Acceleraţia nu este una fulminantă, la început, fiind mai degrabă caracterizată printr-o creştere graduală, însă, odată ajuns la 2.500 rpm, simţi cum eşti lipit brusc de scaun.



Interesant este, în acelaşi timp, că nu simţi când depăşeşti limita legală de viteză, sentimentul fiind că rulezi încet. Acest lucru se datorează unei foarte bune antifonări la zgomotele exterioare.

În privinţa dotărilor de securitate, toate versiunile noului Avensis (inclusiv cel wagon) sunt echipate în standard cu airbaguri frontale, laterale şi pentru genunchi, dar şi tetiere active. De asemenea, este oferit ISOFIX, un sistem de montare a scaunelor speciale.

Versiunea standard a noului Avensis are o ofertă bogată de echipare. Iată şi câteva dintre aceste dotări:
- Oglinzi exterioare cu semnalizator inclus, reglabile electric & încălzite
- Aer condiţionat cu reglare manuală
- Radio CD & MP3 + 6 boxe
- Comenzi audio pe volan
- Volan reglabil manual în înălţime şi adâncime
- Scaun şofer reglabil manual pe 6 direcţii
- Geamuri portiere faţă acţionate electric
- Computer de bord
- Direcţie asistată
- ABS & EBD
- Sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă ? BA
- Sistem de control al stabilităţii + ? VSC +
- Sistem de control al tracţiunii ? TRC
- Închidere centralizată & telecomandă
- Frână de parcare electrică

Plusuri:
Motorul foarte robust şi puternic, cu un consum redus şi emisii scăzute de CO2 (consum - urban: 7.5 - 9, extraurban: 5.0, mixt: 6.0 litri / 100 km).

Agilitatea în traficul aglomerat al marilor oraşe, suspensia confortabilă şi garda la sol optimă. Maşina este ideală şi pentru călătoriile în afara oraşelor, şoferul având o poziţie excelentă de condus, iar pasagerii beneficiind de un grad sporit de confort.

Minusuri:
Finisajele bordului lasă de dorit, materialul plastic nefiind cea mai fericită alegere a producătorului. Cutia de viteze ar putea fi mai precisă.

În concluzie, noua generaţie Toyota Avensis este una reuşită, oferind ceea ce se aşteaptă de la o maşină din clasa sa: putere, agilitate, consum şi emisii scăzute, confort pentru toţi ocupanţii automobilului şi, nu în ultimul rând, prestanţă. Cei care vor alege această maşină se vor simţi bine atât în vacanţe, cu familia, cât şi în drum spre serviciu, ori la o întâlnire de afaceri.

Preţurile pentru noul Avensis pornesc de la 16.151 euro (fără TVA) şi 19.219 euro (TVA inclus), în cazul variantei sedan 1.6 L 132 CP, putând ajunge, în cazul variantei de top (wagon 2.2 D-CAT 6A/T 150 CP) la 34.350 euro, cu TVA.

Florin Tulbure, Antena3.ro

×
Parteneri
Ciclonul care a făcut ravagii în Europa se apropie de România!
x close