Antena 3 CNN Economic Auto Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mare. Costurile scandalului emisiilor ar putea creşte

Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mare. Costurile scandalului emisiilor ar putea creşte

Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mare. Costurile scandalului emisiilor ar putea creşte
de S.T.    |    22 Oct 2015   •   09:14

Volkswagen ar putea fi nevoit să pună deoparte o sumă mai mare față de de provizioanele de 6,5 miliarde de euro alocate până acum pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, dacă sunt afectate vânzările de mașini, a avertizat directorul general al producătorului auto german, Matthias Mueller, transmite Reuters.

"Suma de 6,5 miliarde de euro reprezintă rechemările la service. Pot doar specula în privința viitoarelor provizioane. Dacă vor exista schimbări în volumele de vânzări, vom reacționa rapid", le-a declarat jurnaliștilor șeful VW, după ce a vizitat sediul central al companiei din orașul german Wolfsburg.

Luna trecută, producătorul auto german a anunțat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

VW ar putea primi amenzi și în Germania, Coreea de Sud și în alte state, după finalizarea investigațiilor autorităților de reglementare.

Stefan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară și membru în Board-ul de supervizare al Volkswagen, a declarat că până acum vânzările din luna octombrie au fost stabile.

Întrebat dacă un număr mic de angajați ar putea fi singurii responsabili pentru scandalul emisiilor, Matthias Mueller a răspuns: "Încă suntem în mijlocul unei anchete profunde și trebuie să clarificăm problema posibilelor culpabilități și ale cauzelor scandalului". Investigațiile analizează într-un mod extind activitatea companiei din 2005, a adăugat șeful VW.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

×
Subiecte în articol: volkswagen noxe costuri emisii poluare
Parteneri
Români blocaţi de 24 de ore pe aeroportul din Dubai
x close