Banca Mondială va aproba până în noiembrie proiectul pentru restructurarea ANAF

de M.Z.    |    19 Sep 2012   •   19:52
Banca Mondială va aproba până în noiembrie proiectul pentru restructurarea ANAF Foto: Agerpres

Conducerea Băncii Mondiale va aproba în octombrie-noiembrie un proiect pe care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) îl va derula cu instituţia financiară, plan ce presupune reorganizarea ANAF în opt direcţii regionale, din 2013, şi reducerea numărului de administraţii fiscale.

"În octombrie-noiembrie, îl aprobă (proiectul - n.r.) boardul Băncii Mondiale şi sperăm să înceapă din ianuarie", a declarat, miercuri, Mihai Constantin, vicepreşedinte al ANAF, potrivit Mediafax.

Constantin a precizat că, de la 1 ianuarie 2015, ANAF va avea 47 de administraţii fiscale, câte una în fiecare judeţ şi în fiecare sector al Capitalei.

Potrivit înţelegerii dintre autorităţile române şi experţii FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială, ANAF va fi reorganizată în următorii trei ani, iar activitatea celor 221 de administraţii financiare va fi concentrată în opt direcţii regionale şi 47 de birouri locale.

"Vom aproba până la finele anului 2012 un proiect multianual cu Banca Mondială pentru a sprijini acest proiect", se arată în scrisoarea suplimentară de intenţie convenită de autorităţile române cu experţii Fondului Monetar Internaţional, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale.

"Vrem să desfiinţăm ghişeele, vom elimina tonele de hârtie şi vom lucra doar electronic. Vrem să rupem interacţiunea la ghişeu şi să lucrăm de la distanţă. Acest lucru înseamnă informatizare, o legislaţie mai stabilă şi o infrastructură naţională care să fie interconectabilă cu celelalte sisteme care deţin date despre bunurile şi veniturile debitorilor. Atunci va fi foarte interesant să vedem interacţiunea dintre persoane fizice şi persoane juridice", a menţionat vicepreşedintele ANAF.

Potrivit programului convenit cu insituţiile internaţionale, principalele îmbunătăţiri procedurale pe care ANAF le va implementa în perioada 2012-2016 sunt creşterea gradului de declarare electronică la distanţă până la 98% din totalul declaraţiilor primite pentru persoanele juridice, introducerea unui catalog de servicii pentru contribuabili şi a standardelor de calitate în domeniul asistenţei contribuabililor, creşterea ariei de cuprindere a activităţii de asistenţă contribuabili, stimularea creşterii ponderii plăţilor prin sistemul bancar, crearea pentru contribuabili (persoane fizice şi juridice) a posibilităţii de a-şi vizualiza situaţia fiscală, de a solicita şi de a primi documente prin portalul ANAF.





x close