Antena 3 CNN Economic Cât costă transportul în comun după 1 august 2025. S-au scumpit călătoriile cu autobuzul, tramvaiul dar și biletele CFR

Cât costă transportul în comun după 1 august 2025. S-au scumpit călătoriile cu autobuzul, tramvaiul dar și biletele CFR

Mia Lungu
3 minute de citit Publicat la 07:00 06 Aug 2025 Modificat la 07:05 06 Aug 2025
autobuz stb capitala bucuresti
Autobuz STB în Capitală. Sursa foto: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară - TPBI

Începând cu 1 august 2025, românii resimt din plin scumpirile la transportul în comun, cauzate în principal de majorarea cotei TVA de la 19% la 21%, dar și de creșterea costurilor cu carburantul și întreținerea. Noile tarife vizează călătoriile din marile orașe ale țării și din București. Inclusiv biletele CFR și prețurile la benzină și motorină au crescut considerabil, impactând direct bugetul zilnic al călătorilor.

După 1 august 2025, transportul în comun s-a scumpit semnificativ în toată țara, atât la nivel local, cât și național. Călătoriile în București sunt mai costisitoare ca niciodată, iar marile orașe urmează același trend. În paralel, biletele de tren și carburanții au înregistrat creșteri care afectează întreaga economie a transportului.

Este important ca pasagerii să urmărească ofertele de abonamente și reducerile disponibile pentru a compensa, pe cât posibil, impactul noilor tarife.

Cât costă un bilet Metrorex + STB

În București, transportul public integrat s-a scumpit semnificativ. De la 1 august, un bilet pentru o călătorie combinată cu metroul și un mijloc de transport de suprafață STB (autobuz, tramvai sau troleibuz) costă 7 lei, față de 5 lei anterior – o creștere de 40%.

Alte tarife noi în Capitală:

  • Bilet STB simplu (valabil 90 minute): 3 lei (deocamdată neschimbat)
  • Bilet 10 călătorii STB (valabile 90 minute): 25 lei
  • Abonament lunar integrat Metrorex + STB: 140 lei
  • Abonament anual integrat: 1.200 lei

Deși propunerea STB include o majorare suplimentară de prețuri pentru transportul de suprafață, aceasta urmează să fie dezbătută în cadrul Consiliului General. Primarul interimar al Capitalei și-a exprimat opoziția față de scumpiri.

Context și tensiuni administrative în București, pe scumpirea călătoriilor

Transportul public în Capitală s-ar putea scumpi din nou. O călătorie cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul va costa cu aproape 70 % mai mult decât acum, dacă se aprobă propunerea STB de majorare a tarifelor discutată în Consiliul General al Municipiului București—deși primarul general interimar al Capitalei se opune acestei creșteri.

„Deci biletul la transportul în comun e 3 lei, rămâne 3 lei. Vorbim de modernizări în transportul în comun, nu de scumpiri în transportul în comun. (…) Discuția aceasta cu tarifele la transportul în comun nu a fost perfectată la nivelul Consiliului General. Noi, azi, ne concentrăm exclusiv pe investiții, că degeaba vrei să crești prețul – Clujul a crescut iar – dacă tu nu faci ceva pentru bucureșteni. Până nu rezolvăm problemele reale…

Am luat 100 de tramvaie, 100 de autobuze și 100 de troleibuze și s-a schimbat percepția călătorilor despre transportul în comun.

Ca să le cerem bucureștenilor să renunțe la mașina proprie, avem obligația să le oferim o alternativa corectă, care e un transport în comun corect, cu aer condiționat, modern, care să circule pe infrastructură, pe șine moderne. Nu e grea moștenirea, avem proiecte pe care le-a început președintele României (ca primar general) și le ducem mai departe”, a explicat primarul interimar al Capitalei.”, a declarat Stelian Bujduveanu, cu o săptămână, în umră, la B1 tv.

Cât costă călătoriile cu autobuzul în marile orașe

Noile tarife nu afectează doar Capitala. În mai multe orașe mari din țară, autoritățile locale au aplicat sau iau în calcul creșteri ale prețurilor la bilete, în contextul majorării TVA și al scumpirii carburanților.

Exemple de tarife actualizate:

  • Cluj-Napoca: biletul pentru o călătorie a crescut la 3,5 lei, iar abonamentul lunar, valabil pentru toate liniile, a crescut de la 214 la 258 de lei. Au crescut și amenzile pentru cei care circulă fără abonament sau bilet. În Cluj-Napoca, de exemplu, de la 70 la 84 de lei.
  • Timișoara: biletul valabil 60 de minute costă acum 5 lei, față de 4 lei anterior
  • Iași: primăria ia în calcul o majorare de aproximativ 16% a tarifelor, dar decizia finală este în așteptare
  • Brașov și Constanța: prețurile rămân momentan neschimbate, dar operatorii locali avertizează că noile costuri îi obligă să revizuiască tarifele în curând

În multe dintre aceste orașe, se păstrează facilități pentru elevi, studenți, pensionari și persoane cu dizabilități.

S-au scumpit și biletele CFR

CFR Călători a anunțat că noile tarife intră în vigoare tot de la 1 august 2025, pentru a reflecta creșterea TVA și a costurilor operaționale. Astfel:

  • Pentru trenurile de Regio, prețul unui bilet a crescut în medie cu 2-3 lei, în funcție de distanță
  • La trenurile InterRegio, scumpirea este de aproximativ 4-5 lei pentru rutele lungi
  • Abonamentele lunare s-au majorat în medie cu 8%

Operatorii feroviari privați au ajustat și ei tarifele, în linie cu majorarea fiscală.

Benzina și motorina s-au scumpit cu 6% de la 1 august 2025

O componentă esențială a costurilor de transport este prețul carburantului. De la 1 august 2025, odată cu creșterea accizelor și a TVA, prețurile la benzină și motorină au urcat semnificativ:

  • Motorina: de la 7,40 lei/litru la 7,80 lei/litru

  • Benzina: de la 7,10 lei/litru la 7,53 lei/litru

Asta înseamnă o creștere medie de 6%, care afectează nu doar șoferii, ci și operatorii de transport public și de marfă. În lanț, toate aceste scumpiri se reflectă în tarifele suportate de călători.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close