Cum riscăm să pierdem un simbol naţional. "Ar putea ajunge EMBLEMA naţională a Marocului"

de O.P.    |    21 Noi 2012   •   13:12
Cum riscăm să pierdem un simbol naţional. "Ar putea ajunge EMBLEMA naţională a Marocului"

După ce Poiana a devenit ciocolată bulgărească, iar Nokia şi Colgate Palmolive ne-au împuţinat joburile în plină criză economică (mutându-şi parţial sau total fabricile din ţară), teama că Dacia o să devină maşină marocană s-a strecurat cu uşurinţă şi pe nevăzute în conştiinţa publicului român. Plecarea unei companii din România afectează o listă lungă de persoane: angajaţi, familiile acestora, parteneri de afaceri sau furnizori.

Pe timp de recesiune însă, procesul se transformă într-o adevărată tragedie socială şi economică. Din păcate, de la declanşarea crizei în urmă cu patru ani, o serie de corporaţii internaţionale şi-au mutat sau, în unele cazuri, au lichidat afacerile din România, iscând adevărate drame la scară locală. Altele continuă să ameninţe cu mutarea.

Ciocolata Poiana, unul dintre cele mai respectate branduri româneşti din ultimii ani, şi-a luat cetăţenie bulgară. Tot în Bulgaria (la Varna) şi-a mutat fabrica de îngheţată şi Nestle.

Citeşte mai multe despre acest subiect, pe
www.incomemagazine.ro



x close