Antena 3 CNN Economic Companii Enel pleacă din România

Enel pleacă din România

Enel, unul dintre cei mai mari investitori de pe piaţa de energie electrică, va pleca din România anul viitor.

Enel pleacă din România
Sursa foto: Hepta | Zuma Press / Pavlo Gonchar
de Georgiana Adam    |    22 Noi 2022   •   11:25

Informaţia privind plecarea Enel de la noi din ţară în 2023 apare într-un raport al companiei.

Procedura de vânzare a companiei italiene a început în anul 2019.

În document nu se precizează clar la ce active va renunţa, Enel fiind unul dintre cei mai puternici investitori şi în producţia de energie verde.

Citește și: Facturile Hidroelectrica întârzie mai mult, perioada de facturare a fost prelungită | Anunţul companiei

Enel a anunţat că intenţionează să vândă active în valoare de 21 de miliarde de euro (21,51 miliarde de dolari) pentru a-şi reduce datoria netă, urmând să se concentreze pe prezenţa sa în şase ţări, conform strategiei actualizate a celei mai mari companii italiene de utilităţi prezentate marţi.

Recent, Enel și-a pierdut șeful de țară din România, Georgios Stassis, care a preluat conducerea companiei grecești Power Public Corporation și l-a înlocuit cu Carlo Pignoloni, care conducea operațiunile Enel Green Power în Italia.

Anul de referință al strategiei de eficientizare pe termen lung a grupului este preconizat a fi 2023. În mod specific:

- activitățile din Europa se vor concentra în jurul Italiei și Spaniei, cu vânzarea activelor din România;

- în America Latină, Grupul se așteaptă să se retragă din Peru și Argentina;

- unele zone geografice, cum ar fi Australia și Grecia, se așteaptă să fie adăugate la modelul de administrare de tip Stewerdship;

- se preconizează că se va cristaliza valoarea portofoliului de gaze din Spania;

- se așteaptă ca activele din Ceara să fie vândute pentru a se concentra mai mult pe rețelele de distribuție din mega-orașe (Rio și Sao Paulo);

- se va cristaliza, de asemenea, valoarea altor active regenerabile minore care nu sunt legate de baze de clienți importante în aval.

"În următorii trei ani, ne vom concentra pe modelele de afaceri integrate, pe know-how-ul digital, precum și pe afacerile și zonele geografice care pot adăuga valoare în ciuda scenariului actual dificil, adoptând o structură mai simplă și un set mai robust de indicatori financiari. 

Acest lucru ne va spori rezistența la posibilele turbulențe continue din viitor, iar crearea de valoare va genera creșteri suplimentare, în beneficiul tuturor părților interesate și al accelerării independenței energetice în țările noastre principale. 

Sustenabilitatea, care este pe deplin integrată în deciziile noastre, continuă să stea la baza strategiei noastre, valorificând, de asemenea, accelerarea electrificării în toate economiile. 

Aceste rezultate vor putea fi atinse datorită colegilor foarte calificați și motivați din cadrul Grupului Enel și a structurii organizaționale de tip platformă digitală pe care am creat-o pentru Grup", spunea Francesco Starace, CEO și director general al Enel, în urmă cu trei ani.

Reacția Enel. Ce se va întâmpla cu clienții companiei

"Toate activitățile operaționale ale Enel în România se desfășoară și vor continua să se desfășoare în mod normal, fără a afecta clienții finali care vor beneficia în continuare de toate serviciile și produsele cu care sunt obișnuiți", a transmis Enel. 

Cine este Enel

Italienii de la Enel, cu circa 3 milioane de consumatori de energie în portofoliu, şi-au redus investiţiile cu aproape 40% în primele şase luni ale anului pe fondul deteriorării profitabilităţii operaţionale.

Enel, cu sediul la Roma, este compania care este operatorul reţelei de distribuţie a energiei din Muntenia Sud (Bucureşti), Banat şi Dobrogea şi care are un portofoliu de clienţi de trei milioane de puncte de alimentare, a terminat primul semestru cu o pierdere de 115 mil. euro, faţă de un câştig de 45 mil. euro, strict pe zona de vânzare a energiei. 

Pe partea de distribuţie, acolo unde chiar reţeaua administrată are costuri proprii pentru energia consumată, pierderile italienilor au ajuns la 50 mil. euro de la un profit de 60 mil. euro în prima jumătate a anului trecut. 

Rezultatele slabe vin în contextul în care la jumătatea anului grupul a anunţat foarte clar că va accelera repoziţionarea în pieţele cheie, vânzarea de active făcându-se cu pedala de acceleraţie la podea.

×
Subiecte în articol: Enel
Parteneri
Sondajul care lămureşte mascarada politică
x close