Antena 3 CNN Economic Companii Privatizarea CFR Marfă, episodul doi: Iată investitorii care rămân în cursa pentru preluarea companiei

Privatizarea CFR Marfă, episodul doi: Iată investitorii care rămân în cursa pentru preluarea companiei

Privatizarea CFR Marfă, episodul doi: Iată investitorii care rămân în cursa pentru preluarea companiei
Sursa foto: Foto: Agerpres
23 Mai 2013   •   19:59

Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, singurii investitori care au depus documentaţia pentru privatizarea CFR Marfă, s-au precalificat pentru etapa următoare a procesului.
   
"Ministerul Transporturilor vă informează că Grup Feroviar Român, OmniTRAX şi asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GmbH s-au calificat în etapa următoare a procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfă. În urma evaluării documentaţiilor depuse toate cele trei companii sunt înscrise pentru etapa a doua a procedurii de achiziţie", se arată într-un comunicat al ministerului Transporturilor, citat de Mediafax.
   
Pentru etapa de negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, ofertele potenţialilor cumpărători înscrişi pe "lista scurtă" vor fi depuse la sediul ministerului, în plic sigilat, până în data de 5 iunie, ora 16:00.
   
Începând cu data de 6 iunie, ora 10.00, comisia de privatizare va negocia cu fiecare ofertant.
   
Pentru participarea la licitaţia cu ofertă în plic, documentele trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie, ora 12:00.  În ziua următoare, comisia de privatizare va deschide plicurile şi va stabili câştigătorul licitaţiei.
   
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei.
   
OmniTRAX, GFR şi asocierea dintre Transferoviar Grup şi Donau-Finanz au depus, joi, din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă, fiind singurii investitori care au participat la proces atât în prima fază, cât şi după reluarea acestuia.
   
Cei trei investitori au depus şi anterior documentaţia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa următoare.
   
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.
    
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.

×
Subiecte în articol: cfr marfa privatizare CFR Marfa
Parteneri
Primul sondaj după ce Firea a intrat în cursa pentru Primăria Capitalei
x close