Antena 3 Economic Companii Se reia privatizarea CFR Marfă. Care sunt noile condiţii impuse de Ministerul Transporturilor

Se reia privatizarea CFR Marfă. Care sunt noile condiţii impuse de Ministerul Transporturilor

16 Mai 2013   •   16:36
Se reia privatizarea CFR Marfă. Care sunt noile condiţii impuse de Ministerul Transporturilor
Sursa foto: Foto: Agerpres

MT a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor. Nivelul cifrei de afaceri solicitat a fost redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului, informeaMediafax.

Conform anunţului publicat joi de Ministerul Transporturilor (MT), pentru persoanele fizice care participă în mod individual sunt necesare declaraţii fiscale din care să reiasă existenţa unui venit mediu anual (sau după caz o cifră de afaceri medie anuală) de minimum 20 milioane euro rezultat din activităţile de transport de marfă, în ultimii trei ani financiari încheiaţi.

Companiile trebuie să aibă individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifră de afaceri medie anuală rezultată din activităţile de transport de marfă în ultimii 3 ani financiari de cel puţin 20 milioane euro.

Anterior, nivelul afacerilor trebuia să fie de cel puţin 100 milioane euro în ambele cazuri.

În cazul asocierilor de investitori, este necesară existenţa (cu privire la membrii grupului cumulat cu persoanele juridice afiliate aflate sub controlul acestora) a unei cifre de afaceri medii anuale rezultată din activităţile de transport de marfă în ultimii trei ani financiari încheiaţi de minimum 20 milioane euro.

În varianta iniţială, ministerul a solicitat existenţa unei cifre de afaceri medii anuale de minimum 100 milioane euro sau deţinerea sub administrare de active în valoare de minimum 300 milioane euro în ultimii trei ani financiari încheiaţi.

Noul anunţ prevede că investorii interesaţi trebuie să prezinte scrisori de bonitate bancară emise de o bancă cu rating acordat de către Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de către Moody?s de minim Baa3 (corespunzătoare nivelului de "investment grade").

Scrisoarea de bonitate cuprinde informaţii generale, cum ar fi situaţia conturilor şi a creditelor, însă nu constituie un angajament din partea băncii pentru acordarea unor credite.

Licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă porneşte de la 180 milioane de euro.

Investitorilor li se cere şi o scurtă descriere a strategiei de dezvoltare a CFR Marfă pentru următorii 5 ani.

Potenţialii cumpărători trebuie să depună documentele de participare cel mai târziu până la 23 mai. Lista scurtă cu investitorii precalificaţi va fi anunţată în aceeaşi zi.

Potenţialii cumpărători înscrişi pe lista scurtă trebuie să depună până la 5 iunie oferta preliminară şi neangajantă. Comisia de privatizare va purta negocieri cu fiecare dintre aceştia începând din 6 iunie.

Pentru participarea la licitaţia cu ofertă în plic, potenţialii cumpărători trebuie să depună până cel mai târziu la 19 iunie documentele de participare care nu au fost solicitate în faza de precalificare.

Termenul pentru deschiderea ofertelor şi anunţarea câştigătorului a rămas data de 20 iunie.

Valoarea taxei de participare la licitaţie, de 20.000 euro inclusiv TVA, şi al garanţiei de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat.



Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close